- Strona główna
- Postępowanie ID 1108264
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie ID: 1108264 :
KSr-IX.271.15.2025 Odłów raka pręgowanego ze stawów na użytku ekologicznym Dębina II
Wystawiający
-
UżytkownikMarlena Łakoma
-
Organizacja
-
OddziałWydział Klimatu i Środowiska
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2025-05-13 13:18:00
-
Składania2025-05-20 11:00:00
-
Otwarcie ofert2025-05-20 11:05:00
-
TrybZapytanie ofertowe
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Zapytanie ofertowe
1. Opis przedmiotu zamówienia:
Nazwa zamówienia: Odłów raka pręgowanego ze stawów na użytku ekologicznym Dębina II.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na przeprowadzeniu odłowów raków pręgowatych na terenie działek oznaczonych w ewidencji gruntów nr 13/13 i 13/14, arkusz 18, obręb Dębiec, Miasto Poznań, w terminie do 31 października 2025 r. wraz z sporządzeniem raportu i dokumentacji fotograficznej z wykonanych działań.
2. Wykonanie Przedmiotu zamówienia polega na przeprowadzeniu 12 sesji odłowowych (przez jedną sesję rozumie się prowadzenie odłowów przez co najmniej dwie doby) w zespołach dwuosobowych w terminach ustalonych z Zamawiającym po podpisaniu umowy, najpóźniej do 31 października 2025 r.
3. Wykonawca do wykonania Przedmiotu umowy wykorzysta własny sprzęt.
4. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania terenu objętego działaniami tj. użytku ekologicznego „Dębina II” przy pomocy plakatów informacyjnych, zawierających nazwę, cel i opis działania, jednostkę odpowiedzialną i dane kontaktowe tj. Wydział Klimatu i Środowiska, ul. Gronowa 22a, Poznań, ksr@um.poznzn.pl, tel. 61 878 4568, po uzgodnieniu z Zakładem Lasów Poznańskich, ul. Ku Dębinie 2, 61-492 Poznań, sekretariat@zlp-poznan.pl, tel. 61 646 3344,
5. Prace na wodzie i nad wodą należy prowadzić w zespołach składających się z dwóch osób, przy zachowaniu zasad BHP.
6. Wykonawca powinien dysponować sprzętem umożliwiającym realizację zamówienia.
7. Należy przestrzegać przepisów z zakresu ochrony przyrody. Należy zachować co najmniej 30-metrową odległość od gniazd ptaków. Należy unikać ustawiania pułapek w czynnych kąpieliskach.
8. Wykonawca w przypadku stosowania pułapek jest odpowiedzialny za zapewnienie nadzoru herpetologa.
9. Przy kontaktach z rakami należy używać jednorazowych rękawiczek i przeprowadzić dezynfekcję użytego sprzętu. Bez przeprowadzenia dezynfekcji, nie wolno przenosić między lokalizacjami żadnego sprzętu mającego kontakt z wodą.
10. Raki należy przetrzymywać w szczelnie zamykanych pojemnikach z otworami wentylacyjnymi, o odpowiedniej wielkości, które po użyciu należy dezynfekować.
11. Należy zidentyfikować przynależność gatunkową każdego odłowionego osobnika, określając to, czy jest to rak szlachetny lub błotny, czy też nie. Odłowione raki szlachetne i błotne należy niezwłocznie uwolnić w pobliżu miejsca odłowu.
12. Odłowione osobniki IGO należy w sposób humanitarny uśmiercić (lub też uzyskać stosowne zezwolenie na przetrzymywanie / przekazać do podmiotu uprawnionego do przetrzymywania).
13. Po zakończeniu prac Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia zaświadczenia z placówki przyjmującej odłowione osobniki IGO. W przypadku przekazania uśmierconych osobników IGO, należy przedstawić kartę przekazania odpadów oraz potwierdzenie wpisu podmiotu do rejestru BDO (nie dot. zwłok IGO, które przeszły inspekcję weterynaryjną, służących jako materiał kategorii 3 do skarmiania zwierząt (np. z ogrodów zoologicznych) zg. z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającym przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego, Dz. Urz. UE L 300 z 14.11.2009)).
14. Transport raków do miejsca uśmiercenia/dalszego przetrzymywania powinien się odbywać w pojemnikach z otworami wentylacyjnymi o odpowiedniej wielkości, zabezpieczonych przed wstrząsami i niską temperaturą. Należy wykluczyć ryzyko ucieczki raków w czasie transportu.
15. W czasie prowadzenia zwalczania należy zbierać informacje służące do przewidzianego w przepisach raportowania skuteczności działań i ich oddziaływania na gatunki niedocelowe.
16. Cząstkowe wyniki monitoringu przebiegu zwalczania powinny być przekazywane do Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania w celu oceny zwalczania i ewentualnego podjęcia decyzji o modyfikacji ustalonego wcześniej planu działania.
17. W oparciu o dane zebrane w czasie zwalczania i w czasie monitoringu powykonawczego, należy ocenić liczbę pozostałych w lokalizacji raków i opisać skuteczność zwalczania. Informacje te należy włączyć, wraz z danymi zebranymi w czasie monitoringu przebiegu zwalczania, do raportu, który należy przekazać do Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania.
18. Raport z przeprowadzonych działań zaradczych musi zawierać następujące informacje:
a) nazwę podmiotu przeprowadzającego działania zaradcze,
b) miejsce przeprowadzenia działań zaradczych,
c) datę rozpoczęcia i zakończenia działań zaradczych,
d) określenie środków zastosowanych w ramach działań zaradczych oraz środków mających na celu przywrócenie naturalnego stanu ekosystemów, które zostały zdegradowane, uszkodzone lub zniszczone przez IGO,
e) liczbę okazów IGO lub określenie zajmowanej przez nie powierzchni po przeprowadzeniu działań zaradczych,
f) określenie oddziaływania przeprowadzonych działań zaradczych na gatunki niedocelowe,
g) opis skuteczności przeprowadzonych działań zaradczych,
h) wysokość kosztów przeprowadzonych działań zaradczych oraz środków mających na celu przywrócenie naturalnego stanu ekosystemów, które zostały zdegradowane, uszkodzone lub zniszczone przez IGO wobec którego zastosowano działania zaradcze,
i) dokumentację fotograficzną
Ustalenia szczegółowe:
1. Raport musi zostać dostarczony w postaci drukowanej (2 kopie) i w postaci cyfrowej (na nośniku typu pendrive lub elektronicznie).
2. Raport w postaci cyfrowej winien zostać przygotowany w wersji umożliwiającej edycję dokumentacji. Tekst zapisany w programie MS Word oraz w pliku pdf, tabele w programie MS Excel, mapy i dokumentacja fotograficzna w formacie .jpg lub .pdf.
3. Raport ma zostać złożony w sekretariacie Wydziału Klimatu i Środowiska, ul. Gronowa 22a, pok. 203.
2. Termin wykonania zamówienia:
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia do 31 października 2025 roku.
3. Opis kryteriów wyboru oferty najkorzystniejszej:
Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena, która musi uwzględniać wszystkie koszty realizacji przyszłej umowy, narzuty, zysk oraz podatki (zł).
4. Opis warunków udziału w postępowaniu:
Wymagania, które muszą spełnić Wykonawcy, żeby wziąć udział w postępowaniu:
Wykonawca samodzielnie lub jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub inny podmiot, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca (doświadczenie ww. podmiotów nie sumuje się), w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie usługi polegające na odłowie inwazyjnych gatunków obcych raków.
Dowodami potwierdzającymi spełnienie wymagań, o których wyżej mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane.
5. Opis sposobu przygotowania oferty:
1) Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2) Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
3) Dokumenty sporządzone w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na język polski.
4) Oferta i wszystkie inne wymagane oświadczenia muszą być złożone poprzez wypełnienie interaktywnego formularza poniżej.
5) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w odpowiedzi na Zapytanie ofertowe.
6) Wykonawcy składają ofertę zgodnie ze wszystkimi wymaganiami określonymi w Zapytaniu ofertowym.
7) Opis sposobu obliczenia ceny oferty:
a) Cena netto + podatek VAT = cena brutto
b) Cena podana w formularzu musi obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia oraz wszelkie koszty towarzyszące, konieczne do poniesienia przez Wykonawcę z tytułu realizacji zamówienia i uwzględniać wszystkie czynności związane z prawidłową i terminową realizacją zamówienia.
c) Ostateczna cena zadeklarowana w ofercie musi zawierać prawidłową stawkę podatku VAT oraz musi być wyrażona w złotych z dokładnością do setnych części złotego, tj. do drugiego miejsca po przecinku.
d) Obowiązująca stawka podatku VAT 23 %.
8) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
6. Zasady płatności:
Zamawiający zobowiązuje się w terminie do 21 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT/rachunku zapłacić Wykonawcy przelewem należną kwotę na wskazany rachunek. Wykonawca oświadcza, że numer rachunku bankowego, na który mają być zapłacone należności umowne jest rachunkiem firmowym wymienionym w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ustawy o VAT, tzw. biała lista.
7. Opis procedury:
1) Po otwarciu ofert Zamawiający dokona oceny złożonych ofert, zgodnie z pkt 3 niniejszego zapytania. Następnie Zamawiający zbada jedynie ofertę, która zostanie najwyżej oceniona.
2) Zamawiający może zwrócić się o uzupełnienie lub wyjaśnienie treści złożonych dokumentów, poprawić omyłki rachunkowe, pisarskie, inne.
3) W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego braku spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, który otrzymał najwyższą ilość punktów zgodnie z kryteriami oceny ofert, Zamawiający może zbadać kolejną ofertę.
4) Zamawiający przewiduje pisemne negocjowanie z wykonawcami cen i innych elementów realizacji przedmiotu zamówienia na równych zasadach, zapewniając porównywalność złożonych ofert.
5) Zamawiający może unieważnić postępowanie bez podania przyczyny.
8. Klauzula informacyjna z art. 13 i 14 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 i art. 14 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO informuję, iż:
1) Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
2) Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO w związku z wykonaniem zadania realizowanego w interesie publicznym wynikającego z art. 43 i 44 ustawy o finansach publicznych, tj. wybór najkorzystniejszej oferty w związku z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia, wyłączonego spod regulacji ustawy Prawo zamówień publicznych.
4) Pani/Pana dane zostały przekazane Administratorowi bezpośrednio przez Panią/Pana albo udostępnione Administratorowi przez Wykonawcę.
5) Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
6) Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych;
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe;
c) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją osób, których dane są przetwarzane;
d) żądania usunięcia danych, gdy:
• dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
• dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
• po wniesieniu sprzeciwu, jeśli nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;
e) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
• osoby te kwestionują prawidłowość danych,
• przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
• Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
• osoby te wniosły sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu stwierdzenia nadrzędnych interesów Administratora nad podstawę takiego sprzeciwu.
7) Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8) Podanie danych osobowych jest warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia wyłączonego spod regulacji ustawy Prawo zamówień publicznych.
9) Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie
na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10) Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartych z administratorem umów, w tym podmioty zajmujące się obsługą informatyczną administratora.
9. Oświadczenie o wypełnieniu obowiązków informacyjnych RODO
Złożenie oferty przez Wykonawcę jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że wypełnił obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.
10. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zw. z agresją na Ukrainę
Złożenie oferty przez Wykonawcę jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 9 w zw. z ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Zgodnie z art. 233 § 1 i § 6 kodeksu karnego, za składanie fałszywych oświadczeń zawierających nieprawdę lub zatajających prawdę, mających służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, grozi odpowiedzialność karna w wymiarze od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.
11. Zapoznanie się z treścią opisu przedmiotu zamówienia
Wykonawca poprzez złożenie oferty oświadcza, że zapoznał się z treścią opisu przedmiotu zamówienia wraz z załącznikami, których postanowienia w pełni akceptuje.
W przypadku pytań:
• merytorycznych, należy skontaktować się z Zamawiającym poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel. 61 878 4568.
• związanych z obsługą platformy, należy skontaktować się z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00, tel. 22 101 02 02, e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty Wyślij wiadomość do zamawiającego
Przedmiot zamówienia Importuj dane z XLS
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?
Załączniki
