Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 14-08-2020 12:03:00 |
Składania : | 28-08-2020 10:00:00 |
Otwarcia : | 28-08-2020 10:10:00 |
Tryb: | Przetarg regulaminowy - FP |
Rodzaj: | Usługa |
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono specyfikację oraz pozostałą dokumentację związaną z przedmiotem zamówienia.
W związku z powyższym przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do komunikacji z Zamawiającym.
Wszystkie dokumenty do postępowania znajdują się w ,,załącznikach do postępowania".
2020-10-07 13:54 | Magdalena Włodarek | Dokumentacja podstawowych czynności |
2020-09-04 12:51 | Magdalena Włodarek | Dokumentacja Podstawowych Czynności Postępowania wraz z zestawieniem ofert |
2020-08-28 13:54 | Magdalena Włodarek | Protokół z otwarcia ofert |
2020-08-28 09:26 | Magdalena Włodarek | Link do otwarcia postępowania: https://youtu.be/eBSbtJnoyCU |
2020-08-27 12:03 | Anna Kędzia | Dotyczy: przetargu nieograniczonego zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień PWiK Spółka z o.o. o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych dalej PZP (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), co oznacza, że do niniejszego zamówienia nie stosuje się wprost przepisów PZP, a jedynie mają one zastosowanie odpowiednie w zakresie w jakim odsyłają do nich Regulamin Udzielania Zamówień lub SIWZ na kompleksową usługa utrzymania czystości obejmująca sprzątanie w budynku biurowo – socjalnym przy ul. Nowy Świat 2a w Kaliszu. W związku z pojawieniem się zapytań do powyższego postępowania, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. z siedzibą w Kaliszu odpowiada: Pytanie 1.Czy wszyscy pracownicy Wykonawcy, którzy będą świadczyć bezpośrednio usługę u Zamawiającego muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli minimum "POUFNE"? Odpowiedz: Zgodnie z odpowiedzią poprzednią pracownicy Wykonawcy, którzy będą świadczyć bezpośrednio usługę u Zamawiającego nie muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli minimum "POUFNE". |
2020-08-27 10:43 | Magdalena Włodarek | Zgodnie z RUZ §4 pkt VII ppkt. 2 Zamawiający udziela wyjaśnień, gdy prośba o wyjaśnienie treści SIWZ/zapytania ofertowego wpłynie do Zamawiającego nie później niż na dwa dni przed terminem, w którym upływa składania ofert. |
2020-08-27 10:22 | Magdalena Włodarek |
Dotyczy:
przetargu
nieograniczonego
zgodnie
z
Regulaminem
Udzielania
Zamówień
PWiK
Spółka
z
o.o.
o
wartości
poniżej
kwot
określonych
w
przepisach
wydanych
na
podstawie
art.
11
ust.
8
ustawy
z
dnia
29
stycznia
2004r.
Prawo
zamówień
publicznych
dalej
PZP
(Dz.
U.
z
2019
r.
poz.
1843),
co
oznacza,
że
do
niniejszego
zamówienia
nie
stosuje
się
wprost
przepisów
PZP,
a
jedynie
mają
one
zastosowanie
odpowiednie
w
zakresie
w
jakim
odsyłają
do
nich
Regulamin
Udzielania
Zamówień
lub
SIWZ
na
kompleksową
usługa
utrzymania
czystości
obejmująca
sprzątanie
w
budynku
biurowo
–
socjalnym
przy
ul.
Nowy
Świat
2a
w
Kaliszu.
W
związku
z
pojawieniem
się
zapytań
do
powyższego
postępowania,
Przedsiębiorstwo
Wodociągów
i
Kanalizacji
Spółka
z
o.o.
z
siedzibą
w
Kaliszu
odpowiada:
Pytanie
1. W nawiązaniu do zapisu §3 ust. 9 umowy, gdzie wymagane jest przedłożenie poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli minimum poufne, prosimy o doprecyzowanie kto ma być wystawcą takiego poświadczenia. Czy Zamawiający dopuszcza odstąpienie od powyższego zapisu, jako istotnie ograniczającego krąg potencjalnych oferentów? Odpowiedz: Zamawiający może odstąpić od wymogu złożenia poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli minimum poufne. |
2020-08-27 09:38 | Magdalena Włodarek |
Dotyczy:
przetargu
nieograniczonego
zgodnie
z
Regulaminem
Udzielania
Zamówień
PWiK
Spółka
z
o.o.
o
wartości
poniżej
kwot
określonych
w
przepisach
wydanych
na
podstawie
art.
11
ust.
8
ustawy
z
dnia
29
stycznia
2004r.
Prawo
zamówień
publicznych
dalej
PZP
(Dz.
U.
z
2019
r.
poz.
1843),
co
oznacza,
że
do
niniejszego
zamówienia
nie
stosuje
się
wprost
przepisów
PZP,
a
jedynie
mają
one
zastosowanie
odpowiednie
w
zakresie
w
jakim
odsyłają
do
nich
Regulamin
Udzielania
Zamówień
lub
SIWZ
na
kompleksową
usługa
utrzymania
czystości
obejmująca
sprzątanie
w
budynku
biurowo
–
socjalnym
przy
ul.
Nowy
Świat
2a
w
Kaliszu.
Formularz ofertowy i umowa - po modyfikacji - (poprawiony termin realizacji zamówienia). |
2020-08-25 11:30 | Magdalena Włodarek |
Dotyczy:
przetargu
nieograniczonego
zgodnie
z
Regulaminem
Udzielania
Zamówień
PWiK
Spółka
z
o.o.
o
wartości
poniżej
kwot
określonych
w
przepisach
wydanych
na
podstawie
art.
11
ust.
8
ustawy
z
dnia
29
stycznia
2004r.
Prawo
zamówień
publicznych
dalej
PZP
(Dz.
U.
z
2019
r.
poz.
1843),
co
oznacza,
że
do
niniejszego
zamówienia
nie
stosuje
się
wprost
przepisów
PZP,
a
jedynie
mają
one
zastosowanie
odpowiednie
w
zakresie
w
jakim
odsyłają
do
nich
Regulamin
Udzielania
Zamówień
lub
SIWZ
na
kompleksową
usługa
utrzymania
czystości
obejmująca
sprzątanie
w
budynku
biurowo
–
socjalnym
przy
ul.
Nowy
Świat
2a
w
Kaliszu. Zmienia się zapis w umowie §12 pkt 1 i w formularzu ofertowym pkt 1 zgodnie z SIWZ Termin wykonania zamówienia Zamówienie realizowane będzie od 10.09.2020r. do 31.08.2022r. |
2020-08-21 14:19 | Magdalena Włodarek |
Dotyczy:
przetargu
nieograniczonego
zgodnie
z
Regulaminem
Udzielania
Zamówień
PWiK
Spółka
z
o.o.
o
wartości
poniżej
kwot
określonych
w
przepisach
wydanych
na
podstawie
art.
11
ust.
8
ustawy
z
dnia
29
stycznia
2004r.
Prawo
zamówień
publicznych
dalej
PZP
(Dz.
U.
z
2019
r.
poz.
1843),
co
oznacza,
że
do
niniejszego
zamówienia
nie
stosuje
się
wprost
przepisów
PZP,
a
jedynie
mają
one
zastosowanie
odpowiednie
w
zakresie
w
jakim
odsyłają
do
nich
Regulamin
Udzielania
Zamówień
lub
SIWZ
na
kompleksową
usługa
utrzymania
czystości
obejmująca
sprzątanie
w
budynku
biurowo
–
socjalnym
przy
ul.
Nowy
Świat
2a
w Kaliszu. W związku z pojawieniem się zapytań do powyższego postępowania, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. z siedzibą w Kaliszu odpowiada: Działając na podst. przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności art. 38 ust. 1 w zw. z art. 8 oraz na podst. art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. jedno Dz. U. z 2018r., poz. 1986 ze zm.) oraz na podstawie art. 2 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) mając na względzie zasadę jawności postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz informacji o działalności podmiotu publicznego, w związku z koniecznością wyjaśnienia okoliczności istotnych z punktu widzenia interpretacji postanowień SIWZ w szczególności - w trosce o należyte odczytanie zapisów załącznika nr 4 do SIWZ i prawidłowe skonstruowanie korzystnej dla Zamawiającego oferty bez potrzeby weryfikacji poszczególnych postanowień SIWZ z wykorzystaniem środków ochrony prawnej, Wykonawca prosi o udzielenie następujących wyjaśnień i odpowiedź na poniższe pytania: Pytanie 1: Czy Zamawiający zezwala na podwykonawstwo w wykonaniu kluczowych części zamówienia? Obecnie pkt. 20 lit. godz. SIWZ "Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia." Natomiast w załączniku nr 4 do SIWZ - wzór umowy w §5 ust. 1 "Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części przedmiotu Umowy". Odpowiedź: Zgodnie z §5 Podwykonawcy umowy, pkt. 1 Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części przedmiotu Umowy; pkt. 2. Wykonawca powierzy Podwykonawcom wykonanie następujących Usług/czynności/prac stanowiących część przedmiotu Umowy: ………………………………………………………….. Zamawiający zmienia zapis w pkt. 20 ppkt. f) SIWZ na: f) Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części przedmiotu Umowy. Pytanie 2: Jak często może występować zapotrzebowanie na serwis sprzątający w przypadku konferencji, narad lub szkoleń w miesiącu oraz jaki jest przybliżony jednorazowy czas trwania takiego serwisu i jakie Zamawiający ma wymagania dotyczące ilości pracowników w jednorazowym serwisie? Odpowiedź: W przypadku wystąpienia takiej sytuacji (max. raz na kwartał), ilość pracowników potrzebna do realizacji zadania to jedna osoba, a czas trwania takiego serwisu to ok. 4h. Pytanie 3: Czy Zamawiający przewiduje odstąpienie od wymogu dołączenia do oferty wykazu osób dostępnych dla zamawiającego i zastąpieniem go oświadczeniem o gotowości odpowiednich sił i środków do realizacji przedmiotu zamówienia? Wykaz ten wykonawca mógłby dostarczyć przed podpisaniem umowy. Pomimo, że wykaz pracowników jest dokumentem, którego Zamawiający może żądać od wykonawcy pragniemy zauważyć, iż zgodnie z praktyką zamówień publicznych Zamawiający powinien ograniczyć się do żądania takich dokumentów, które są mu niezbędne do przeprowadzenia danego etapu postępowania. Odpowiedź: Zamawiający może odstąpić na etapie składania ofert od załączenia ,,Wykazu osób dostępnych dla Wykonawcy, w celu wykonania zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami” i zastąpić go ,,Oświadczeniem o gotowości odpowiednich sił i środków do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami”. Natomiast na etapie podpisania umowy obowiązkiem Wykonawcy jest załączyć ,,Wykaz osób dostępnych dla Wykonawcy, w celu wykonania zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami”. Pytanie 4: Wykonawca wnioskuje o zmniejszenie o 50% kary opisanej w § 14 ust. 1 lit. e - załącznik nr 4 do SIWZ" za stwierdzenie rażących zaniedbań w realizacji przedmiotu Umowy, w tym w szczególności w przypadku trzykrotnego powtórzenia się nieprawidłowości w świadczeniu Usług - w wysokości 30% miesięcznego wynagrodzenia brutto (…)” oraz o zmniejszenie o 50% kary opisanej w § 14 ust. l lit. g - załącznik nr 4 do SIWZ" za brak możliwości kontaktu z Koordynatorem, jeżeli taka sytuacja miała miejsce co najmniej trzykrotnie w wysokości 20 % wynagrodzenia miesięcznego brutto (...)" Kary te sprawiają wrażenie wygórowanych w stosunku do ewentualnych skutków jakie mogłoby nieść ze sobą dane uchybienie. Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje zmniejszenia kar umowych. Pytanie nr 5: Jak zamawiający rozumie trzykrotny brak kontaktu z koordynatorem? Jaki jest czas odstępu między każdą próbą nawiązania kontaktu? Czy kontakt ten ma następować tylko w godzinach pracy Zamawiającego czy również poza nimi i weekendy? Odpowiedź: Zamawiający rozumie trzykrotny brak kontaktu z Koordynatorem, jako brak reakcji na kontakt telefoniczny, e-mail’owy, lub osobisty w ciągu 24h w dni robocze. Kontakt z Koordynatorem ma następować w godzinach pracy PWiK Sp. z o.o. z siedzibą w Kaliszu. |
2020-08-20 11:24 | Magdalena Włodarek |
Dotyczy:
przetargu
nieograniczonego
zgodnie
z
Regulaminem
Udzielania
Zamówień
PWiK
Spółka
z
o.o.
o
wartości
poniżej
kwot
określonych
w
przepisach
wydanych
na
podstawie
art.
11
ust.
8
ustawy
z
dnia
29
stycznia
2004r.
Prawo
zamówień
publicznych
dalej
PZP
(Dz.
U.
z 2019 r. poz. 1843), co oznacza, że do niniejszego zamówienia nie stosuje się wprost przepisów PZP, a jedynie mają one zastosowanie odpowiednie w zakresie w jakim odsyłają do nich Regulamin Udzielania Zamówień lub SIWZ na kompleksową usługa utrzymania czystości obejmująca sprzątanie w budynku biurowo – socjalnym przy ul. Nowy Świat 2a w Kaliszu. W związku z pojawieniem się zapytań do powyższego postępowania, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. z siedzibą w Kaliszu odpowiada: Pytanie 1: Bardzo proszę o odpowiedź w sprawie załącznika nr 8 do postępowania. W SIWZ ma to być informacja o przeciętnej liczbie zatrudnionych pracowników, natomiast w samym załączniku ma to być wykaz osób dostępnych dla Wykonawcy, która wersja jest właściwa. Odpowiedź: Zgodnie z załącznikiem nr 8 Zamawiający prosi o załączenie ,,Wykazu osób dostępnych dla Wykonawcy, w celu wykonania zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami”. Zamawiający zmienia zapis pkt. 9 tiret szósty SIWZ, na: - Wykaz osób dostępnych dla Wykonawcy, w celu wykonania zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (załącznik nr 8 do SIWZ). Pytanie 2: W SIWZ jest zapis iż Zamawiający nie wymaga podpisu kwalifikowanego, czy należy to rozumieć w ten sposób że Wykonawca składa ofertę elektronicznie w postaci skanów oryginalnych dokumentów oraz kserokopii potwierdzonych za zgodność. Odpowiedź: Tak, Wykonawca składa ofertę elektronicznie w postaci skanów oryginalnych dokumentów oraz kserokopii potwierdzonych za zgodność. |
2020-08-20 11:23 | Magdalena Włodarek |
Dotyczy:
przetargu
nieograniczonego
zgodnie
z
Regulaminem
Udzielania
Zamówień
PWiK
Spółka
z
o.o.
o
wartości
poniżej
kwot
określonych
w
przepisach
wydanych
na
podstawie
art.
11
ust.
8
ustawy
z
dnia
29
stycznia
2004r.
Prawo
zamówień
publicznych
dalej
PZP
(Dz.
U.
z 2019 r. poz. 1843), co oznacza, że do niniejszego zamówienia nie stosuje się wprost przepisów PZP, a jedynie mają one zastosowanie odpowiednie w zakresie w jakim odsyłają do nich Regulamin Udzielania Zamówień lub SIWZ na kompleksową usługa utrzymania czystości obejmująca sprzątanie w budynku biurowo – socjalnym przy ul. Nowy Świat 2a w Kaliszu. W związku z pojawieniem się zapytań do powyższego postępowania, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. z siedzibą w Kaliszu odpowiada: Pytanie 1: Zamawiający w SIWZ umieścił zapis: "Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia kart charakterystyki używanych środków chemicznych niezbędnych do utrzymania czystości w obiekcie.". W związku z tym zapisem prosimy o wyjaśnienie czy karty charakterystyki mają być dostarczone do umowy? jeżeli nie, prosimy o doprecyzowanie informacji. Odpowiedź: Karty charakterystyki należy dostarczyć wraz z rozpoczęciem wykonywania prac. Pytanie 2: Zamawiający wymaga, by środki chemiczne posiadały karty charakterystyki. W związku z tym, że nie wszystkie środki muszą posiadać karty charakterystyki, prosimy o potwierdzenie, że karty charakterystyki wymagane są tylko dla środków, które zgodnie z obowiązującymi przepisami mają je posiadać? Odpowiedź: Karty charakterystyki wymagane są do środków, które zgodnie z obowiązującymi przepisami mają je posiadać. Pytanie 3: Prosimy o informację jakich odświeżaczy powietrza (w sprayu, elektrycznych, w żelu) oczekuje Zamawiający? Odpowiedź: W Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. z siedzibą w Kaliszu wykorzystuje się odświeżacze powietrza w formie sprayu i w formie żelu. Pytanie 4: Prosimy o informację czy do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie preparatu do dezynfekcji rąk? jeżeli tak: a) prosimy o doprecyzowanie czy i jakie dozowniki na środki do dezynfekcji rąk posiada Zamawiający? Prosimy o wskazanie producenta tych dozowników. b) prosimy o wskazanie jakie ilości preparatu do dezynfekcji rąk są wymagane? Odpowiedź: Środki do dezynfekcji rąk dostarcza Zamawiający. Pytanie 5: Prosimy o informację czy w przypadku nadal obowiązującego stanu pandemii do obowiązków Wykonawcy będzie należało zapewnienie dodatkowej dezynfekcji powierzchni dotykowych? jeżeli tak, z jaką częstotliwością będzie wymagane wykonanie tych czynności? Odpowiedź: Zgodnie z zapisami SIWZ, do zadań Wykonawcy należy również dwukrotne odkażanie klamek i poręczy w budynku biurowo – socjalnym (raz w godz. 800 – 1200, raz w godz. 1430 – 2130). Pytanie 6: Prosimy o informację czy do obowiązków Wykonawcy należy pranie wykładzin dywanowych? jeżeli tak, z jaką częstotliwością ma być wykonywana ta czynność? Odpowiedź: Pranie wykładzin dywanowych będzie zlecanie jako prace dodatkowe. Pytanie 7: Zamawiający wymaga, aby środki czystości, środki higieniczne posiadały atesty PZH. Informujemy, iż z dniem 01.01.2003r. ustała prawnie obowiązująca konieczność uzyskiwania atestów PZH, w związku z tym prosimy o zrezygnowanie z tego wymogu. Podstawą prawną jest ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności z późniejszymi zmianami (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1226). znosząca rozporządzenie Prezydenta Rzeczpospolitej z dnia 22.03.1928, które było podstawą prawną procedury rejestracji przedmiotów użytku w PZH. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że na dzień dzisiejszy dokumentami dopuszczającymi, w zależności od rodzaju środka, są: a) dla środków myjących, czyszczących, konserwujących posiadających w swym składzie substancje niebezpieczne- karty charakterystyki, b) dla preparatów dezynfekcyjnych będących wyrobami medycznymi -deklaracje zgodności i certyfikat CE, c) dla preparatów dezynfekcyjnych będących produktami biobójczymi - pozwolenie obrót produktami biobójczymi d) dla preparatów dezynfekcyjnych będących produktami leczniczymi - pozwolenie na dopuszczenie do obrotu produktu leczniczego e) dla kosmetyków - zgłoszenie do CPNP (internetowy Portal Zgłaszania Produktów Kosmetycznych), f) dla materiałów higienicznych (papier toaletowy, ręczniki papierowe, worki na śmieci ttp.), zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie są wymagane dodatkowe atesty, produkty te posiadają ulotki/karty informacyjne. W związku z powyższym, czy Zamawiający dopuszcza wymienione dokumenty w miejsca atestów PZH? Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wymienione dokumenty w miejscu atestów PZH. Pytanie 8: Zamawiający wymaga, aby środki posiadały właściwości odtłuszczająco-myjące. Prosimy o potwierdzenie, że nie wszystkie środki mają posiadać właściwości odtłuszczająco-myjące, a jedynie te, dla których jest to wymagane, z racji ich przeznaczenia? Odpowiedź: Właściwości odtłuszczająco-myjące mają posiadać środki, dla których jest to wymagane z racji ich przeznaczenia. |
2020-08-19 14:21 | Magdalena Włodarek |
Dotyczy:
przetargu
nieograniczonego
zgodnie
z
Regulaminem
Udzielania
Zamówień
PWiK
Spółka
z
o.o.
o
wartości
poniżej
kwot
określonych
w
przepisach
wydanych
na
podstawie
art.
11
ust.
8
ustawy
z
dnia
29
stycznia
2004r.
Prawo
zamówień
publicznych
dalej
PZP
(Dz.
U.
z 2019 r. poz. 1843), co oznacza, że do niniejszego zamówienia nie stosuje się wprost przepisów PZP, a jedynie mają one zastosowanie odpowiednie w zakresie w jakim odsyłają do nich Regulamin Udzielania Zamówień lub SIWZ na kompleksową usługa utrzymania czystości obejmująca sprzątanie w budynku biurowo – socjalnym przy ul. Nowy Świat 2a w Kaliszu. W związku z pojawieniem się zapytań do powyższego postępowania, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. z siedzibą w Kaliszu odpowiada: Działając na podst. przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności art. 38 ust. 1 w zw. z art. 8 oraz na podst. art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t. jedno Dz. U. z 2018r., poz. 1986 ze zm.) oraz na podstawie art. 2 ust. 1 i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) mając na względzie zasadę jawności postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz informacji o działalności podmiotu publicznego, w związku z koniecznością wyjaśnienia okoliczności istotnych z punktu widzenia interpretacji postanowień SIWZ, w szczególności - w trosce o należyte odczytanie postanowień załącznika do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia i prawidłowe skonstruowanie korzystnej dla Zamawiającego oferty bez potrzeby weryfikacji poszczególnych postanowień SIWZ z wykorzystaniem środków ochrony prawnej, Wykonawca prosi o udzielenie następujących wyjaśnień i odpowiedź na poniższe pytania: Pytanie 1. Czy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy spowodowanej koniecznością waloryzacji cen w uzasadnionych przypadkach? W szczególności Wykonawca prosi o potwierdzenie czy będzie stanowić podstawę do złożenia wniosku o zmianę wynagrodzenia wystąpienie okoliczności niezależnych od Wykonawcy, wynikających z decyzji organów władzy publicznej, określonych wart. 142 ust. 5 pkt 1-4 PZP (zmiana stawki VAT, zmiana minimalnego wynagrodzenia za pracę/ minimalnej stawki godzinowej, zmiana zasad lub stawek ubezpieczenia społecznego/ zdrowotnego, zmiany w zakresie zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych)? Odpowiedź: Zmiany w umowie określa §15 i §16 umowy stanowiącej załącznik do SIWZ. Pytanie 2. Czy Zamawiający dopuszcza podwykonawstwa w obszarze całości przedmiotowego postępowania? Odpowiedź: Zgodnie z §5 ,,Podwykonawcy” umowy 1. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części przedmiotu Umowy. 2. Wykonawca powierzy Podwykonawcom wykonanie następujących Usług/czynności/prac stanowiących część przedmiotu Umowy: ...................................... 3. Powierzenie wykonania części przedmiotu Umowy Podwykonawcy nie wyłącza obowiązku spełnienia przez Wykonawcę wszystkich wymogów określonych postanowieniami Umowy, w tym dotyczących personelu Wykonawcy. 4. Do powierzenia wykonania części przedmiotu Umowy nowemu Podwykonawcy, zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy konieczna jest zgoda Zamawiającego. 5. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za dochowanie przez Podwykonawców warunków Umowy (w tym odnoszących się do personelu Wykonawcy i Informacji Poufnych) oraz odpowiada za ich działania lub zaniechania jak za swoje własne. Pytanie 3. W jaki sposób Zamawiający oszacował powierzchnię podlegającą sprzątaniu oraz sporządził harmonogram sprzątania, w szczególności czy określone w niniejszym postępowaniu powierzchnie sprzątania i harmonogram sprzątania wykazują różnice w stosunku do określonych w aktualnie realizowanym zamówieniu (poprzednim postępowaniu w tym samym przedmiocie), względnie- czy zachodzą inne istotne różnice w stosunku do usługi, której wykonawca został wybrany w poprzednim postępowaniu? Odpowiedź: Zamawiający oszacował powierzchnię podlegającą sprzątaniu na podstawie planu budynku. Pytanie 4. Wykonawca prosi o udzielenie wyjaśnień w zakresie sposobu oszacowania przez Zamawiającego wartości przedmiotu zamówienia, poprzez wskazanie, czy podstawą szacowania była wartość usługi świadczonej przez obecnego Wykonawcę - prosimy o wskazanie, jaka była wartość (netto i brutto) faktur za realizację usługi przez obecnego wykonawcę wystawionych w okresie ostatnich 3 miesięcy? Odpowiedź: Zamawiający oszacował wartość przedmiotu zamówienia poprzez całkowitą wartość usługi świadczonej przez obecnego Wykonawcę. Wartość faktur w okresie ostatnich 3 m-cy: 1. Miesiąc maj – 8.835,88 zł netto, 10.867,89 zł brutto 2. Miesiąc czerwiec - 8.835,88 zł netto, 10.867,89 zł brutto 3. Miesiąc lipiec - 8.835,88 zł netto, 10.867,89 zł brutto Pytanie 5. Czy obecny Wykonawca (prosimy o podanie jego nazwy) został ukarany karą lub karami za nienależyte wykonanie przedmiotu umowy? Jeśli tak - prosimy o podanie wartości oraz ilości nałożonych kar? Obecnym Wykonawcą jest firma: BMC Plus Beata Zielińska Ul. Stawiszyńska 128-130 62-800 Kalisz Obecny Wykonawca nie został w trakcie obowiązywania umowy ukarany karą, ani karami za nienależyte wykonanie przedmiotu umowy. Pytanie 6: Czy obecny Wykonawca usługi otrzymuje należne wynagrodzenie w terminie zgodnym z umową? Jeśli Zamawiający regulował faktury z opóźnieniem to Wykonawca prosi o informację ile razy w ciągu trwania obecnej umowy taka sytuacja miała miejsce i jaki był okres opóźnienia? Odpowiedź: Obecny Wykonawca otrzymuje należyte wynagrodzenie w terminie zgodnym z umową. Pytanie 7. Wykonawca zwraca się z prośbą do Zamawiającego o podanie wartości netto i brutto faktur za usługę kompleksowego utrzymania czystości w obiekcie, które wystawił obecny wykonawca za okres 3 ostatnich miesięcy. Odpowiedź: Odpowiedź tj. w pytaniu 4. |
2020-08-18 12:51 | Magdalena Włodarek |
W
związku
z
pojawieniem
się
zapytania
do
postępowania,
Przedsiębiorstwo
Wodociągów
i
Kanalizacji
Spółka
z
o.o.
w
Kaliszu
odpowiada: Pytanie 1. Bardzo proszę o podanie dwustronnej powierzchni okien do mycia. Odpowiedź: Powierzchnia okien znajduje się w uaktualnionym załączniku nr 2 do umowy. |
Komunikaty