Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 10-11-2022 09:59:00 |
Składania : | 28-11-2022 09:30:00 |
Otwarcia : | 28-11-2022 10:00:00 |
Tryb: | PL - Tryb Podstawowy - oferty dodatkowe |
Rodzaj: | Robota budowlana |
Szanowni Państwo,
Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja dwóch dźwigów osobowych w budynku mieszkalnym Uniwersytetu Łódzkiego przy ul. Sarniej 2 - klatka 1. i klatka 2.
W ramach zamówienia przewiduje się modernizację/wymianę dwóch wind osobowych, modernizację/wymianę układów mechanicznych, napędowych, elektrycznych, sterowania i łączności oraz utylizację pozostałych odpadów demontażowych (poza złomem demontażowym).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Szczegółowym Opisie Przedmiotu zamówienia (stanowiącego Załącznik nr 10 do SWZ), dokumentacji technicznej (stanowiącej Załącznik nr 10a do SWZ) i kosztorysie nakładczym (stanowiącym Załącznik nr 11 do SWZ) - do pobrania w wersji elektronicznej na
Platformie.
W załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, pliki należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
2022-11-28 15:09 | Sławomir Jaroszczak | Zamawiający, działając na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.), publikuje w załączeniu Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania. |
2022-11-28 12:52 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający,
działając
na
podstawie
art.
222
ust.
5
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.), publikuje w załączeniu Informację z otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu. |
2022-11-28 09:30 | Komunikat Zamawiającego | Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę 250 000,00 zł brutto |
2022-11-25 10:35 | Sławomir Jaroszczak |
W
odpowiedzi
na
zapytanie
Wykonawcy
z
dnia
24.11.2022
r.
w
brzmieniu: - czy wizja lokalna jest wymogiem formalnym do złożenia oferty?, Zamawiający wyjaśnia, że uczestnictwo w wizji lokalnej nie jest wymogiem formalnym do złożenia oferty. Jednocześnie, zwracamy uwagę, że każdy wykonawca zainteresowany złożeniem oferty zobowiązany jest uwzględnić na etapie przygotowania oferty ewentualne ustalenia wynikające z podanego do publicznej wiadomości protokołu z wizji lokalnej. |
2022-11-24 10:51 | Krzysztof Michalak |
Zamawiający
zorganizował
w
dniu
24.11.2022
r.,
o
godzinie
8:00,
wizję
lokalną
dla
wszystkich
Wykonawców
zainteresowanych
postępowaniem
przetargowym
o
udzielenie
zamówienia
publicznego.
Zamawiający
przedstawia
zapytania
skierowane
do
Zamawiającego
w
trakcie
wizji
wraz
z
odpowiedziami.
Odpowiedzi
na
pytania
dotyczące
przedmiotowego
postępowania
są
wiążące
dla
wszystkich
Wykonawców
zainteresowanych
udziałem
w
postępowaniu
i
należy
je
uwzględnić
sporządzając
i
składając
ofertę. |
2022-11-23 10:11 | Sławomir Jaroszczak |
W
nawiązaniu
do
zapisów
pkt.
IV.12
SWZ,
w
związku
z
wpłynięciem
w
dniu
22.11.2022
r.
wniosku
Wykonawcy
o
przeprowadzenie
wizji
lokalnej
na
miejscu
realizacji
inwestycji,
Zamawiający
ustala
termin
wizji
lokalnej
na
dzień
24.11.2022
r.
godz.
8:00.
Zapraszamy do wzięcia udziału wszystkich wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty w przedmiotowym postępowaniu. Zbiórka przed wyjściem do budynku ul. Sarnia 2 w Łodzi. Uwaga!. W związku z wyznaczeniem wizji lokalnej na dzień 24.11.2022 r., Zamawiający przesuwa termin składania i otwarcia ofert na dzień 28.11.2022 r. Zmianie ulega też termin związania ofertą z 24.12.2022 r. na 27.12.2022 r. W załączeniu: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia oraz zaktualizowana SWZ w zakresie zmiany ww. dat. |
2022-11-23 09:53 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający
na
podstawie
art.
286
ust.1
ustawy
Pzp
publikuje
w
załączeniu
zaktualizowaną
Specyfikację
Warunków
Zamówienia. Zmiana zapisów SWZ polega na dostosowaniu zapisów pkt. XIX.2.2 SWZ do zapisów pkt. 5a Formularza ofertowego (Załącznik nr 1 do SWZ) |
2022-11-21 12:29 | Sławomir Jaroszczak |
W
uzupełnieniu
wiadomości
z
dnia
18.11.2022
r.,
zamawiający
przekazuje
poniżej
odpowiedzi
na
przesłane
dnia
17.11.2022
r.
pytania
Wykonawcy
nr
8
i
nr
9
dotyczące
zapisów
Specyfikacji
Warunków
Zamówienia
dla
przedmiotowego
postępowania:
Pytanie 8: Czy wymieniane podzespoły mają być dostosowane w jak największym stopniu dla osób niepełnosprawnych o których mówią „Standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami w Łodzi” zarządzenie nr 7120//VII/17 z dnia 2017-10-20 Prezydent miasta Łodzi z uwzględnieniem odstępstw lub „Standardy dostępności budynków dla niepełnosprawnych” opracowanych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju? Ewentualna zgodność jest sprzeczna z niektórymi wymogami STWiOR. Czy po stronie Wykonawcy jest weryfikacja wymogów już na etapie składania oferty i uwzględnienie wskazanych Standardów? Odpowiedź Zamawiającego: Z uwagi że kabinę windy należy zamontować w istniejący szyb windowy, wymiary kabiny mają pozostać zgodnie z dokumentacją przetargową. Winda musi być wyposażona w komunikaty głosowy i wizulany potwierdzający dojechanie na określone piętro. Komunikat głosowy powinien mieć możliwość regulacji natężenia sygnału głosowego. Panel sterowania w kabinie powinien mieć przyciski oznaczone alfabetem Braille'a i mieć wypukłe numery pięter. Panel sterowania powinien być umieszczony na jednej ze ścian bocznych windy, przyciski powinny mieć kolorystykę odróżniającą się wyraźnie od panelu sterowania/ścian kabiny (zapewnienie odpowiedniego poziomu kontrastu). Przycisk parteru/kondygnacji zerowej musi być dodatkowo wyróżniony spośród pozostałych przycisków. Najniżej umieszczony przycisk na panelu nie może być na wysokości mniejszej niż 80cm, zaś najwyżej umieszczony przycisk nie może być wyżej niż 120cm od poziomu podłogi kabiny. Przycisk wybrany musi być podświetlany. Wybór piętra musi być dodatkowo podświetlony. Średnica/szerokość przycisków nie powinna być mniejsza niż 20mm. W kabinie windy zastosować jeden pochwyt z rury ze stali nierdzewnej o średnicy 32-35mm zamontowany na wysokości 90cm od podłogi. Przed drzwiami windy w strefie oczekiwania na windę, powyżej przycisków przywoływania należy umieścić oznaczenia piętra w postaci cyfry wysokości minimum 5cm kontrastującym z kolorem ściany oraz oznaczenia w alfabecie Braille'a. Przed drzwiami windy należy umieścić urządzenia informujące wizualanie i głosowo o przyjeździe i kierunku jazdy kabiny. Komunikat głosowy powinien mieć możliwość regulacji natężenia sygnału głosowego. Obrys drzwi oznaczyć kolorem kontrastowym względem kolory ściany/drzwi windy. Przyciski wzywające windę należy umieścić na wysokości pomiędzy 80cm a 120cm. Przyciski panelu należy oznaczyć pismem Braille'a i oznaczeniami wypukłymi. Panel sterowania powinien odróżniać się kolorystycznie od ściany. Pytanie 9: Zamawiający w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia wskazuje na wykonanie podłogi kabiny z płyty granitowej. Prosimy o dopuszczenie wykonania podłogi kabiny z wykładziny trudnościeralnej (antypoślizgowej) z dodatkiem korundu. Takie wykonanie jest tańsze w późniejszej eksploatacji, a w przypadku jakichkolwiek zniszczeń – łatwiejsze i tańsze w wymianie. Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający podtrzymuje, że podłoga w kabinie windy ma być wykończona płytą kamienną z granitu. Podłoga nie może być śliska (kamień powinien być płomieniowany) |
2022-11-18 17:16 | Sławomir Jaroszczak |
Zamawiający
na
podstawie
art.
284
ust
1
i
2
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych
(Dz.
U.
z
2022
r.
poz.
1710
z
późn.
zm.)
przekazuje
poniżej
odpowiedzi
na
przesłane
dnia
17.11.2022
r.
pytania
Wykonawcy
dotyczący
zapisów
Specyfikacji
Warunków
Zamówienia
dla
przedmiotowego
postępowania:
Pytanie 1 W rozdziale VI SWZ Zamawiający określa, aby zakończenie realizacji przedmiotu umowy nastąpiło 90 dni (45 dni na jeden dźwig) od dnia zawarcia umowy. Chcieliśmy poinformować, że wyznaczony czas na wykonanie zadania jest nierealny. Po podpisaniu umowy należy zweryfikować inwentaryzację i wykonać dokumentację techniczną – w trybie szybkim w ciągu 7 dni. Przed rozpoczęciem modernizacji należy w pierwszej kolejności uzgodnić zakres modernizacji. Na zaopiniowanie zakresy UDT ma 30 dni. Czas modernizacji dźwigu wynosi średnio 6 tygodni (42 dni). Po wykonaniu modernizacji (ok. 5-6 tygodni) należy wystąpić do Urzędu Dozoru Technicznego o przeprowadzenie badania na które inspektorzy mają ustawowo 30 dni (sumarycznie wychodzi 102 dni). W powyższej symulacji brak jest wykazanego czasu na produkcję i kompletację materiałów, który zazwyczaj zajmuje ok. 5-10 tygodni. Licząc nawet optymistyczny wariant, w którym Inspektor UDT przyjedzie do badania w trybie ekspresowym, zakres prac zostanie uzgodniony w trybie ponadstandardowym, wskazany termin zostanie przekroczony (w naszej symulacji nadal brakuje czasu na produkcję i kompletację materiałów). Pragniemy zaznaczyć, iż takie określenie terminu realizacji stanowi naruszenie zasady uczciwej konkurencji określonej w art. 7 ustawy PZP poprzez nieuzasadnione ograniczenie kręgu osób mogących ubiegać się o przedmiotowe zamówienie – wprowadzony wymóg w sposób oczywisty utrudnia dostęp do przetargu Wykonawcom którzy nie wiedzieli wcześniej o planowanym postępowaniu i nie rozpoczęli odpowiednio wcześniej procesów wyszczególnionych powyżej. Prosimy o wydłużenie terminu realizacji co najmniej do min. 130 dni od dnia podpisania Umowy. Odpowiedź Zamawiającego Zamawiający zgadza się na dłużenie terminu realizacji pierwszego dźwigu do 70 dni. W zawiązku z powyższym zapis Rozdziału VI SWZ otrzyma brzmienie: Realizacja zamówienia odbywać się będzie w dwóch etapach: Etap 1. Modernizacja dźwigu osobowego w klatce nr 1 – 70 dni od podpisania umowy, Etap 2. Modernizacja dźwigu osobowego w klatce nr 2 – 45 dni od daty dopuszczenia do eksploatacji przez UDT dźwigu w klatce nr 1. Dokumentacja modernizacji dźwigów zatwierdzona przez UDT jest załączona do materiałów przetargowych. Pytanie 2 Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie ma dodatkowych wymagań w zakresie pożarowym względem dźwigu np. podłączenia do centrali ppoż., montażu drzwi ognioodpornych itp. Jeśli Zamawiający ma dodatkowe wymagania w tym zakresie wyszczególnione w np. scenariuszu pożarowym, prosimy o ich konkretne sprecyzowanie. Odpowiedź Zamawiającego Zamawiający nie ma dodatkowych wymagań Pytanie 3 Czy dźwig ma być oparty na ogólnodostępnych podzespołach (dostępnych również poza siecią handlową producenta, pozbawionych patentów i rozwiązań dedykowanych) umożliwiających swobodną konserwację przez inne firmy dźwigowe? Czy sterowanie oparte ma być na ogólnodostępnych podzespołach bez konieczności stosowania dedykowanych testerów oraz prawa wyłączności do oprogramowania i zmiany konfiguracji dźwigu tylko przez zależne od producenta firmy konserwacyjne? Czy nie dopuszcza się kodowania elektronicznego lub zabezpieczania mechanicznego dźwigu uniemożliwiającego serwis i wykonywanie zmian konfiguracyjnych przez niezależne od producenta firmy konserwacyjne? Odpowiedź Zamawiającego Dźwigi mają być oparte na ogólnodostępnych podzespołach. Stosowne zapisy są w SWZ. Nie dopuszcza się jakiego kodowania lub zabezpieczeń mechanicznych uniemożliwiających serwis, konserwację itd. itp. Pytanie 4 Zamawiający wymaga systemu zjazdu awaryjnego uruchamianego w przypadku zaniku zasilania. Czy UPS ma za zadanie tylko zwolnienie hamulców czy też pełny kontrolowany przejazd kabiny do przystanku, nawet w przypadku zrównoważenia układu kabina – przeciwwaga? Odpowiedź Zamawiającego Zamawiający wymaga zjazdu awaryjnego pełni kontrolowanego do najbliższego przystanku. Pytanie 5 Dźwig jeździ w budynku mieszkalnym. Czy należy przystosować urządzenie pod tym kątem instalując: - system dezynfekcji wnętrz kabiny działający w trybie uśpienia windy (za pomocą lampy UV-C) - kamerę przemysłową monitorującą wnętrze kabiny? - pudło kabiny w wykonaniu antywandalowym zgodnie z PN EN 81-71? Powyższe nie ma większego wpływu na wycenę inwestycji, ma natomiast na wieloletnią eksploatację urządzenia (również po okresie gwarancji). Odpowiedź Zamawiającego Brak wymagań przetargowych Pytanie 6 Zważywszy na trudną sytuację polityczno-gospodarczą i problemy z łańcuchami dostaw, czy Zamawiający chce zagwarantować terminowość inwestycji przez wprowadzenie wymogu zastosowania newralgicznych podzespołów wyprodukowanych na ternie Unii Europejskiej? Wyższa jakość i dostęp do części zamiennych, również w tym przypadku gra istotną rolę. Sugerujemy wprowadzenie wymogu, aby np. sterownik dźwigu i zespół napędowy był wyprodukowany w Unii Europejskiej. Odpowiedź Zamawiającego Zamawiający i przepisy wymagają, aby wszelkie podzespoły spełniały wymogi UE dla urządzeń UTB. Pytanie 7 Czy w okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest świadczyć bezpłatnie usługi konserwacji i pogotowia dźwigowego oraz zapewnić łączność GSM z Systemem Powiadamiania Ekip Ratowniczych? Jeśli tak to w jakim zakresie (należy określić czas reakcji na zgłoszenia, godziny wykonywania napraw itp.). Odpowiedź Zamawiającego TAK. Czas reakcji 1 godzina. Naprawy 24H/7D. Pytanie 8 Czy wymieniane podzespoły mają być dostosowane w jak największym stopniu dla osób niepełnosprawnych o których mówią „Standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami w Łodzi” zarządzenie nr 7120//VII/17 z dnia 2017-10-20 Prezydent miasta Łodzi z uwzględnieniem odstępstw lub „Standardy dostępności budynków dla niepełnosprawnych” opracowanych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju? Ewentualna zgodność jest sprzeczna z niektórymi wymogami STWiOR. Czy po stronie Wykonawcy jest weryfikacja wymogów już na etapie składania oferty i uwzględnienie wskazanych Standardów? Odpowiedź Zamawiającego Odpowiedź na pytanie nr 8 zostanie udzielona w dniu 21.11.2022 r. Pytanie 9 Zamawiający w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia wskazuje na wykonanie podłogi kabiny z płyty granitowej. Prosimy o dopuszczenie wykonania podłogi kabiny z wykładziny trudnościeralnej (antypoślizgowej) z dodatkiem korundu. Takie wykonanie jest tańsze w późniejszej eksploatacji, a w przypadku jakichkolwiek zniszczeń – łatwiejsze i tańsze w wymianie. Odpowiedź Zamawiającego Odpowiedź na pytanie nr 9 zostanie udzielona w dniu 21.11.2022 r. Pytanie 10 Zamawiający wymaga pozostawienia istniejących drzwi przystankowych. Prosimy o podanie typu i producenta obecnie zainstalowanych drzwi, pozwoli to na określenie kompatybilnych z nimi drzwi kabinowych. Odpowiedź Zamawiającego Dźwig opisano w SWZ i DT jako stan istniejący. Brak kompatybilności. Pytanie 11 Przedmiotem zamówienia jest modernizacja dźwigu. W świetle aktualnie obowiązujących przepisów, prace takie może wykonywać firma posiadające uprawnienia do modernizacji dźwigów wydane przez UDT. Czy do oferty należy dołączyć kopię takich uprawnień nadawanych firmie oraz jej pracownikom (w tym kadrze kierowniczej)? Odpowiedź Zamawiającego TAK. Proszę załączyć kopię stosownych uprawnień. W zawiązku z wskazaną zmianą terminu realizacji zamówienia, w dniu 21.11.2022 r. opublikowane zostanie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia oraz aktualizacja SWZ |
Komunikaty