Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: MOS-1/2023 Przygotowania i dostawy całodziennego posiłku dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Zaborze.

Termin:
Zamieszczenia : 28-06-2023 13:04:00
Składania : 07-07-2023 10:00:00
Otwarcia : 07-07-2023 11:00:00
Tryb: PL - Tryb Podstawowy (art. 275)
Rodzaj: Usługa

Wymagania i specyfikacja

Szanowni Państwo,  

w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem. 

Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców. 

 

SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

1       Nazwa oraz adres zamawiającego:

MŁODZIEŻOWY OŚRODEK SOCJOTERAPII

ul. Zamkowa 1F

66-003 Zabór

www.mos.sekretariat@moszabor.pl

www.moszabor.szkolnastrona.pl

Adres strony internetowej prowadzonego postępowania oraz strony, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem: https://platformazakupowa.pl/pn/moszabor

 

2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA I INFORMACJA, CZY ZAMAWIAJĄCY PRZEWIDUJE WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY Z MOZLIWOŚCIĄ PRZEPROWADZENIA NEGOCJACJI:

2.1 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (DZ. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm) [zwanej dalej także „Pzp”].

2.2 Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z możliwością prowadzenia negocjacji.

    Numer postępowania: MOS-1/2023

3.  OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

3.1 Przedmiotem zamówienia jest: „Przygotowania i dostawy całodziennego posiłku dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Zaborze.”
Wykonawca jest  zobowiązany stosować się do zasad systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP.

1.2           KOD CPV- 55321000-6  

4.  Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

4.1    Przedmiotem zamówienia jest wytwarzanie i dostawa całodziennego posiłku dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Zaborze od poniedziałku do piątku w liczbie 36 dziennie z tym, że Zamawiający zastrzega sobie prawo korekty ilości posiłku, w zależności od bieżących potrzeb, w granicach – 50%; + 50%, w sobotę i niedzielę do 10 posiłków. Zamawiający zastrzega sobie prawo przerwy w dostawach posiłku w okresie feryjno – wakacyjnym i sobotę i niedzielę.

4.3     Przez posiłek, o którym mowa w punkcie 3.1 rozumie się dzienna porcję składającą się:

-śniadania,

-II śniadania,

-obiad I i II danie

-kolacji,

które spełniają następujące warunki:

a.    Śniadanie: potrawy mleczne, płatki śniadaniowe różnego rodzaju, kakao co najmniej 0,4 l na jedna osobę, wędlina wysokiej jakości, ser, pasztet z dodatkiem warzyw (pomidor, ogórek, sałata itp.), miód i masło czekoladowe, parówki ( 90% mięsa), jajecznicę, herbatę z cytryną lub owocową, sok, pieczywo.

b.    II śniadanie: kanapki, tosty, ciasto, deser mleczny, jogurt owocowy, ciastka deserowe, wafelki, biszkopty, owoce i warzywa do każdego II śniadania, herbata z cytryną lub owocowa, kakao, sok.

c.    Obiad: zupy co najmniej 0,5 litra na jedną osobę (np. rosół z makaronem, ryżem, laną kluską, pomidorową z ryżem, makaronem, z laną kluską, grzankami, ogórkowa, dyniowa, kapuśniak ze świeżej lub kiszonej kapusty, ziemniaczana, krupnik, żur oraz zupy warzywne) ziemniaki (zamiennie: ryż, kasza jęczmienna, kasza gryczana, kasza jaglana, kasza pęczak, itp.), dania mięsne (duszone, gotowane lub pieczone): np. sztuka mięsa, kotlet mielony, stek z cebulą, pulpety, udziec kurczaka, indyk gotowany, mięso z szynki, kotlet schabowy, bitki ze schabu, filet drobiowy, kurczak gotowany, gulasz, gołąbki z mięsem i ryżem, makaron ryżowy, makaron razowy, ryż brązowy, twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką, jajko gotowane  itp. i surówka, ryba i surówka, ryba po grecku z warzywami, pulpety z łopatki, gotowane dania mączne: pierogi ruskie, pierogi z kaszą gryczaną i serem, pierogi z owocami, pierogi z kaszą manną i serem, naleśniki z serem, cukrem lub dżemem, knedle, pyzy drożdżowe, makaron z serem, kluski leniwe, kluski łyżką kładzione z cebulką  kopytka i surówka, szpinak, bukiet warzyw gotowanych, surówka np. z kiszonej kapusty, napoje – kompot, chleb

d.    Kolacja: wędlina wysokiej jakości, ser, pasztet z dodatkiem warzyw (pomidor, ogórek, sałata itp.), pasty warzywne, parówki ( 90% mięsa), jajecznicę, herbatę z cytryną lub owocową.  

e.    Do śniadania i kolacji musi być dołączone urozmaicone pieczywo , tj. bułka o wadze co najmniej 0,06 kg oraz chleb o wadze od 600 do 900g jeden na trzech wychowanków. Pieczywo pełnoziarniste żytnie, pszenne również mieszane z dodatkiem nasion, ziaren i otrąb oraz herbata co najmniej 0,5 litra na jedna osobę

4.4  Posiłek wydawany będzie w pomieszczeniach Ośrodka przeznaczonych do tego celu.

4.5  Wykonawca będzie przygotowywał posiłki z własnych produktów. Posiłki muszą być przygotowywane zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( t. j. Dz. U. z 2020, poz. 2021) oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r., w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 r., poz. 1154)

 

4.6  Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwem zgodnie z normami HACCP. Obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich przygotowanych i dostarczanych posiłków, każdego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej, z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie próbek. Za dokumentację z zakresu dobrej praktyki higienicznej i elementy HACCP dostosowane do warunków cateringowych odpowiada Wykonawca.

 

4.7 Temperatura posiłku winna być 65ºC– w czasie jego podawania.

 

4.8   Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dwutygodniowego jadłospisu. Opracowany jadłospis Wykonawca przedkłada do akceptacji Zamawiającemu (w imieniu zamawiającego -dyrektorowi szkoły),  najpóźniej na 5 dni robocze przed terminem jego obowiązywania.

 

4.9  Posiłki muszą spełniać normy żywieniowe dla odpowiedniej grupy wiekowej (gramatura i kaloryczność odpowiednia dla młodzieży w wieku od 11 do 18 lat) i przygotowywane pod nadzorem dietetyka Wykonawcy. Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu oraz warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przygotowanie zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa.

 

4.10   W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłki o nie gorszej jakości na swój koszt z innych źródeł.

 

4.11  Utylizacja odpadów  pokonsumpcyjnych, należy do Wykonawcy i następuje w dniu ich wytworzenia na koszt Wykonawcy.

 

4.12  Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ciągłości dostaw posiłków zgodnie z ustalonym harmonogramem, bez względu na trudności powstałe po stronie Wykonawcy.

 

4.13  Personel Wykonawcy musi posiadać aktualne badania, ważne książeczki badań  do celów sanitarno – epidemiologicznych oraz odpowiednie przygotowanie.

 

4.14  Wykonawca będzie się stosował do Wytycznych przeciwepidemicznych Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 19 listopada 2020 r.

 

4.15    Zamawiający wymaga, aby wsad do kotła wynosił co najmniej 16,00 zł brutto.

 

4.16  Posiłki dostarczane będą we wszystkie dni tygodnia w ciągu roku, zgodnie z poniższym harmonogramem :

 

 

 

Posiłek

Godzina

Śniadanie

700 – 710

II śniadanie

940 - 1000

Obiad

1300 – 1400

Kolacja

1730 - 1800

4.17 Zamawiający zastrzega, że posiłki muszą spełniać następujące warunki jakościowe:

-          jadłospis powinien być urozmaicony; rodzaj potrawy nie może powtarzać się w tym samym tygodniu,

-          w tygodniu powinien być dostarczany dwa razy obiad z drugim daniem mięsnym, jeden raz z daniem rybnym, dwa razy z daniem mącznym; do obiadów z daniem mięsnym lub rybnym powinna zostać wykonana surówka,

-          danie mięsne smażone może być dostarczone maksymalnie jeden raz w tygodniu,

-          potrawy powinny być lekkostrawne, przygotowywane z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, nieprzetworzonych, z ograniczoną ilością substancji zagęszczających, bez substancji konserwujących, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych,

-          jadłospis powinien opierać się na potrawach gotowanych, pieczonych i duszonych,

-          do przygotowania posiłków zalecane jest stosowanie tłuszczów spożywczych: oleje, masło, a w przypadku smażenia oleje roślinne rafinowane,

-          stosowanie dużej ilości warzyw i owoców, w tym także nasion roślin strączkowych, różnego rodzaju kasz, umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli,

-          dosładzanie posiłków dopuszczalne jest tylko miodem pszczelim,

-          zupy powinny być sporządzone na wywarze warzywno-mięsnym, niedopuszczalne jest stosowanie wywarów stanowiących efekt użycia substancji typu „kostki rosołowe” lub tym podobne,

-          przy planowaniu posiłków należy uwzględniać zalecaną wartość energetyczną oraz uwzględniać normy produktów,

-          Zamawiający wyklucza sporządzanie posiłków na bazie półproduktów.

4.18 Zamawiający posiada własne naczynia (talerze, kubki, sztućce). Zamawiający przyjmuje na siebie wszelkie sprawy organizacyjne związane z bezpośrednim wydawaniem posiłków dzieciom korzystającym z wyżywienia w Ośrodku. Koszty związane z wydawaniem posiłków, myciem naczyń, sprzątaniem po posiłku ponosić będzie Zamawiający – nie należy tych kosztów ujmować do kalkulacji ceny.

 

5.    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

6.    Termin realizacji zamówienia:

Umowa realizowana będzie w okresie od 31 sierpnia 2023 r. do 30 sierpnia 2024 r.

7.    Informacje wstępne:

Ilekroć w niniejszej specyfikacji jest mowa o „ustawie” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) zwanej w dalszej część specyfikacji „Ustawą” lub „Pzp” Wykonawca powinien zapoznać się z całością niniejszej specyfikacji. Wszystkie załączniki dotyczące SWZ stanowią jej integralną część.    

8.    Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca

9.    Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

10.  Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających

11.  Zamawiający nie dopuszcza powierzania zamówienia podwykonawcom.

12.  Postępowanie prowadzi się w języku polskim.

13.  Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w walucie polskiej.

14.  O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

f.     Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

g.    Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

h.    Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

i.      Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,

15.  Warunki szczegółowe

      Wykonawca posiada zarejestrowaną działalność gospodarczą.

16.  Warunki ogólne wymagane od wykonawców. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. DOKUMENTY I  OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA

 

A.  Wymagania ogólne

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1)  nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust 1 ustawy P.z.p

B.  OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

1.       Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej w formacie danych: Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf

2.       Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.

3.  Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010), które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.

 

17.   PODMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE

 

1.   Do oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 i 3 do SWZ;

2.   Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

3.   Pełnomocnictwo sporządzone na załączniku nr 4 lub inne równoznaczne. Pełnomocnictwo wymagane jest wyłącznie, gdy uprawnienie do reprezentowania wykonawcy nie wynika z dokumentów, lub w przypadku składania oferty przez kilku Wykonawców wspólnie

 

4. Wykaz zrealizowanych w ciągu ostatnich 5 lat usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usług stanowiących przedmiot zamówienia (co najmniej dwie usługi) – załącznik nr 7

5. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada wykonawca – załącznik nr 5;

6. Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 6.

 

Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:

1)  może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p dane umożliwiające dostęp do tych środków;

2)  podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1.

6. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.

7.  W zakresie nieuregulowanym ustawą p.z.p. lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.

 

 

 

17.PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 108 UST. 1 USTAWY PZP

1.    Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 Pzp, Wykonawcę;

1.1. będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

a)    udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,

b)    handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,

c)    o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,

d)    finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,

e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,

f)     powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),

g)    przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270- 277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,

h)    o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

1.2. jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1.1;

1.3. wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

1.4. wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienie publiczne;

1.5. jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, ze Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba ze wykażą, ze przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;

1.6. jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 pzp, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawca do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba ze spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

1.7.Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

 

18.    Wadium

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

 

19.  Sposób obliczania ceny

Cenę należy obliczyć dla jednego posiłku, o którym mowa w punkcie 4.3 w złotych polskich jako cenę netto.

Kalkulując cenę za jeden posiłek Wykonawca powinien uwzględnić koszty wytwarzania, dostawy i wszelkie inne koszty związane z wykonaniem zamówienia.

Cena może być tylko jedna.

20. Postać oferty:

Wykonawca zobowiązany jest przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie i niniejszej specyfikacji na formularzu oferty stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji,

Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym,

Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z przepisami (w przypadku reprezentacji łącznej konieczne są podpisy wszystkich osób)

Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę pod rygorem odrzucenia ofert.

Oferty składa się w jednym egzemplarzu.

21.INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI

1)           W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/moszabor

2)           Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.

Na Platformie postępowanie prowadzone jest pod nazwą: „Przygotowania i dostawy całodziennego posiłku dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Zaborze.” – znak sprawy: MOS-1/2023

3)           Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin   oraz uznaje go za wiążący.

Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Oferta oraz przedmiotowe środki dowodowe składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

4)           Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez oryginał należy rozumieć dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej następuje w formie elektronicznej następuje poprzez złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.

5)           W postępowaniu, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pośrednictwem Platformy (karta ”Wiadomości”). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy, przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie.

6)           Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się za pośrednictwem Platformy, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej, podpisaną podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

7)           Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po ich podpisaniu. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.

8)           Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

9)           Osobami uprawnionymi do kontaktu z Wykonawcami jest:

Marek Bołbat -   tel.:  730 509 551,

Z osobą można kontaktować się codziennie, w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 800 – 1400

 

22. Termin i miejsce składania ofert:

1.    Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/moszabor w myśl Ustawy na stronie internetowej prowadzonego postępowania  do dnia 7 lipca 2023 roku, do godziny 10.00

2.    Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane w SWZ dokumenty.

3.    Po wypełnieniu Formularza składania oferty lub wniosku i dołączenia  wszystkich wymaganych załączników należy kliknąć przycisk „Przejdź do podsumowania”.

4.    Oferta lub wniosek składana elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty za pośrednictwem platformazakupowa.pl, wykonawca powinien złożyć podpis bezpośrednio na dokumentach przesłanych za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Zalecamy stosowanie podpisu na każdym załączonym pliku osobno, w szczególności wskazanych w art. 63 ust 1 oraz ust.2  Pzp, gdzie zaznaczono, iż oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust.1 sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci lub formie elektronicznej i opatruje się odpowiednio w odniesieniu do wartości postępowania kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

5.    Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie (platformie) w drugim kroku składania oferty poprzez kliknięcie przycisku “Złóż ofertę” i wyświetlenie się komunikatu, że oferta została zaszyfrowana i złożona.

6.    Szczegółowa instrukcja dla Wykonawców dotycząca złożenia, zmiany i wycofania oferty znajduje się na stronie internetowej pod adresem:  https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje

23.Otwarcie ofert

1)       Otwarcie ofert nastąpi w dniu 7 lipca 2023r., o godzinie 11:00.

2)       Otwarcie ofert jest niejawne.

3)        Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o: nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców.

 

24.INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE MUSZĄ ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 Pzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób.

2. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia złożono tylko jedną ofertę.

3. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez Zamawiającego o miejscu i terminie podpisania umowy.

4. Wykonawca ma obowiązek zawrzeć umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią Załącznik Nr 7 do SWZ. Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.

5.  Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców albo unieważnić postępowanie.

25.  Sprawdzenie ofert i ich zgodności z wymaganiami:

Sprawdzenie polega na badaniu czy:

j.      1. Ofertę wniesiono w wymaganym terminie,

k.    2. Oferta została prawidłowo podpisana (oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione do wykonywania czynności prawnych i podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy zgodnie z odpisem potwierdzającym zarejestrowanie działalności gospodarczej),

l.      3. Oferta jest zgodna z wymaganiami ustawy Prawo zamówień publicznych i niniejszej specyfikacji,

 

26.  Kryterium oceny ofert

Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:

m.   cena – 80 %,

n.    wartość surowców użytych do wytworzenia posiłku – 20 %.

Sposób obliczania punktacji:

¾     Przy ocenie ceny do określenia punktacji stosowany będzie następujący wzór:

gdzie:

Cmin – cena najniższa oferty.

Cbad – cena badanej oferty.

P – liczba punktów.

¾     Przy ocenie wartości surowców użytych do wytworzenia posiłku do określenia punktacji stosowany będzie następujący wzór:

gdzie:

Cmax – najwyższa wartość surowców zużytych oferty.

Cbad – badana wartość surowców zużytych oferty.

P – liczba punktów.

Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie – Prawo zamówień publicznych oraz w SIWZ i zdobędzie największą ilość punktów.

Zamawiający zastosuje zaokrąglenia do dwóch miejsc po przecinku

27.  Wybór oferty i zawarcie umowy

1. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie – Prawo zamówień publicznych oraz w SIWZ i posiadać będzie najniższą cenę (zdobędzie największą ilość punktów).

2. Zamawiający poinformuje Wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty.

3. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy, określone są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji.

4. W terminie wskazanym w piśmie akceptującym, wybrany Wykonawca powinien przybyć do siedziby zamawiającego celem podpisania umowy.

5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

6. Zamawiający nie przewiduje wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

28. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY:

1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów pzp.

2. Odwołanie przysługuje na:

2.1. niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;

2.2. zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy.

3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym.

4. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi sią do Sądu Okręgowego w Warszawie za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.

Szczegółowe informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX „Środki ochrony prawnej” ustawy Pzp.

 

 

 

29.  ROODO

 

Administratorem  Pani/Pana danych osobowych przekazanych nam za pośrednictwem poczty elektronicznej są przetwarzane w celu prowadzenia

korespondencji z Państwem i w celu, dla którego zostały nam

udostępnione. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Zaborze, przetwarza Pani dane osobowe: imię, nazwisko, adres zamieszkania, Nr PESEL i Nr NIP, niezbędne do zawarcia i wykonywania umowy, której będzie/jest Pani Stroną.

3. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani danych osobowych mogą być:

a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

4. W związku z przetwarzaniem Pani danych osobowych przysługują Pani następujące uprawnienia:

a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy: dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane, osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

 dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;

 

Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:

- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,

- podpisem zaufanym,

- lub elektronicznym podpisem osobistym

 

W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do: 

  • Zadawania pytań Zamawiającemu,

  • Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,

  • Przesłania odwołania/inne. 

 

Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:

  • tel. 22 101 02 02

  • e-mail: cwk@platformazakupowa.pl 


Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
SWZ 2023.pdf pdf 474.32 2023-06-28 13:04:00 Postępowanie
Załącznik Nr 8.pdf pdf 518.41 2023-06-28 13:04:00 Postępowanie
Załączniki.pdf pdf 575.93 2023-06-28 13:04:00 Kryterium
Protokół z otwarcia.pdf pdf 741.39 2023-07-07 15:07:50 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2023-07-07 15:07 Marek Bołbat Protokół z otwarcia ofert

Protokół z otwarcia. [...].pdf

Formularz

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Dokumenty jawne np. Oferta/wniosek wykonawcy - W tym miejscu załącz dokumenty wymagane przez Zamawiającego opatrzone podpisem elektronicznym. Wymogi dotyczące podpisu elektronicznego zostały szczegółowo wyjaśnione pod linkiem: bit.ly/podpis_elektroniczny (Zamawiający wymaga załączenia pliku)

Załączniki.pdf

(0)
2 Dokumenty niejawne np. Tajemnica przedsiębiorstwa - W tym miejscu załącz opatrzone podpisem elektronicznym dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649). Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo Zamówień Publicznych tajemnicą przedsiębiorstwa nie mogą być informacje, o których mowa w art. 222 ust.5 ustawy Pzp. (0)
(0)
Odblokuj formularz

Liczba odsłon strony: 278