Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 16-11-2023 11:24:00 |
Składania : | 01-12-2023 10:00:00 |
Otwarcia : | 01-12-2023 10:05:00 |
Tryb: | PL - Tryb Podstawowy (art. 275) |
Rodzaj: | Robota budowlana |
Szanowni Państwo,
w załącznikach do postępowania zamieszczono dokumentację związaną z postępowaniem.
Pod linkiem dostępna jest Instrukcja składania ofert/wniosków dla Wykonawców.
Pliki dołączane w formularzu należy opatrzyć:
- kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpisem zaufanym,
- lub elektronicznym podpisem osobistym.
W związku z powyższym Formularz znajdujący się na niniejszej stronie służy złożeniu oferty wraz z załącznikami, natomiast przycisk “Wyślij wiadomość do zamawiającego” służy do:
Zadawania pytań Zamawiającemu,
Odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień,
Przesłania odwołania/inne.
Zgodnie z art. 61. ust. 1. oraz art. 63 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. komunikacja w niniejszym postępowaniu odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Jeżeli będą Państwo mieli pytania techniczne związane z procesem złożenia oferty na platformie zakupowej, prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl:
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
2023-12-19 14:13 | Małgorzata Waleńska | Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej |
2023-12-04 12:49 | Małgorzata Waleńska | Zamawiający informuje, że w pkt 2 ppkt 2.2 oraz pkt 3 informacji z otwarcia ofert prawidłowa nazwa części 1 zamówienia powinna brzmieć "Budowa ścieżki pieszo-rowerowej przy ulicy Kobylińskiej w Pępowie" |
2023-12-01 11:54 | Małgorzata Waleńska | Informacja o złożonych ofertach |
2023-12-01 10:00 | Komunikat Zamawiającego |
Zamawiający
zamierza
przeznaczyć
na
sfinansowanie
zamówienia
kwotę
do
wysokości
brutto: dla części I zamówienia: 2 100 000,00 zł dla części II zamówienia: 2 110 800,00 zł |
2023-11-28 08:32 | Małgorzata Waleńska |
II.
Działając
na
podstawie
art.
284
ust.
6
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych
(Dz.U.
z
2023
poz.
1605),
Zamawiający
udostępnia
treść
zapytań
Wykonawców
wraz
z
wyjaśnieniami:
Pytanie 1 1) Dot. Projektu umowy § 7 ust. 1.2 oraz § 7 ust. 2.1. Prosimy o wykreślenie ze zdania słowa „bezusterkowego”. Zgodnie z art. 647 k.c. podstawowym obowiązkiem Inwestora w ramach umowy o wykonanie robót budowlanych jest dokonanie odbioru zleconych do wykonania robót. Linia orzecznictwa dotycząca art. 647 k.c. potwierdza obowiązek Inwestora do dokonania odbioru robót. Inwestor może uchylić się skutecznie od odbioru robót, tylko i wyłącznie w sytuacji wystąpienia wad istotnych przedmiotu umowy. W przypadku wystąpienia wad nieistotnych Inwestor zobowiązany jest do dokonania odbioru, oraz upoważniony do wpisania do protokołu stwierdzonych wad nieistotnych z określeniem terminów ich usunięcia. Ponadto przepisy art. 647 k.c. stanowią o odbiorze robót, a nie o „odbiorze końcowym bez zastrzeżeń”. Potwierdza to wyrok Sądu Apelacyjnego w Katowicach z 17 lutego 2000r., Sygnatura akt I ACa 1027/99, PG 2001, Nr 2 poz. 48. Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody. Zamawiający przystąpi do czynności odbioru w momencie, kiedy zostaną zrealizowane wszystkie elementy określone w umowie o roboty budowlane. Postanowienia § 7 ust. 1 pkt. 2 oraz § 7 ust. 2 pkt. 2 dotyczą wyłącznie terminu rozpoczęcia biegu gwarancji/rękojmi. Natomiast odbiory robót oraz warunki płatności za wykonane roboty budowlane regulują odpowiednio § 3 i § 5 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 6.2 do SWZ, które nie warunkują czynności odbioru przedmiotu inwestycji oraz wypłaty wynagrodzenia za wykonane roboty budowlane od podpisania protokołu odbioru końcowego bezusterkowego. W § 5 wzoru umowy szczegółowo określono zasady odbioru robót budowlanych, w tym odbioru robót ze stwierdzonymi wadami. Pytanie 2 2) Dot. projektu umowy § 8 ust. 2 Wnosimy o zmniejszenie maksymalnej wysokości kar umownych naliczonych na podstawie umowy z maksymalnej wartości 50% wynagrodzenia brutto umowy na 15% wynagrodzenia brutto umowy. Aktualny wymiar maksymalnej wysokości kar umownych jest zdaniem Wykonawcy wygórowany i niezasadny. W doktrynie prawa zamówień publicznych oraz w aktualnym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych dominuje pogląd, że kara umowna co do istoty ma charakter wyłącznie odszkodowawczy i kompensacyjny, a nie prewencyjny. Ustalenie przez Zamawiającego zbyt wygórowanych kar umownych dla wykonawców stanowi zatem naruszenie prawa w zakresie równości stron umowy (Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 lipca 2015 r. sygn. akt: KIO/1519/15). Należy mieć również na względzie stanowisko Sądu Najwyższego wyrażone w wyroku z 29 listopada 2013 roku Sygn. Akt I CSK 124/13, dotyczącego przesłanek miarkowania kar umownych jako rażąco wygórowanych. W uzasadnieniu wyroku Sąd Najwyższy wskazał, iż „kara umowna nie może być instrumentem służącym wzbogaceniu wierzyciela, a zatem przyznającym mu korzyść majątkową w istotny sposób przekraczającą wysokość poniesionej przez wierzyciela szkody. Celem miarkowania kary umownej jest natomiast ochrona równowagi interesów stron i zapobieżenie nadmiernemu obciążeniu dłużnika oraz niesłusznemu wzbogaceniu wierzyciela". Odpowiedź: Postanowienia § 8 ust. 2 określają sumę maksymalnej wysokości kar umownych określonych w § 8 ust. 1 pkt. 1 – 8 i zamawiający nie wyraża zgody na ich zmniejszenie do 15 % wynagrodzenia umownego brutto. Jednak Zamawiający w części uznaje argumenty Wykonawcy i postanawia o obniżeniu maksymalnej wysokości kar umownych, o których mowa § 8 ust. 2 wzoru umowy stanowiących załączniki nr 6.1 i 6.2 SWZ do łącznej wysokości 30 % wynagrodzenia umownego brutto. Pytanie 3 Prosimy o zmianę w par. 6 ust. 11 umowy na: „ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie udokumentowane szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości.” Odpowiedź Zamawiający nie wyraża zgody. Postanowienia § 6 ust. 11 projektu umowy stanowią odzwierciedlenie ogólnej odpowiedzialności odszkodowawczej za szkodę uregulowanej w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2023.1610 t.j.): art. 415 „Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia” oraz art. 471 „Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.” Pytanie 4 Załączona specyfikacja D.05.03.05a dotyczy wykonania warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego. Prosimy o potwierdzenie, że na przedmiotowym zadaniu należy zastosować mieszankę SMA11, tak jak wskazano w pozostałej części dokumentacji przetargowej ( opis techniczny, przekroje, kosztorys). Odpowiedź Zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 10 do SWZ (Część II ) warstwę ścieralną należy wykonać z SMA11. Do wyjaśnień załączono fragment STWiOR dotyczący nawierzchni z mieszanki grysowo-mastyksowej - warstwa ścieralna (SMA). |
2023-11-24 13:42 | Małgorzata Waleńska |
Działając
na
podstawie
art.
284
ust.
6
ustawy
z
dnia
11
września
2019
r.
Prawo
zamówień
publicznych
(Dz.U.
z
2023
poz.
1605),
Zamawiający
udostępnia
treść
zapytań
Wykonawców
wraz
z
wyjaśnieniami: Pytanie 1 Przy budowie drogi w m. Babkowice z jakiego materiału oraz o jakich wymaganiach wytrzymałościowych należy zastosować siatkę do zbrojenia warstw nawierzchni asfaltowych? Odpowiedź: Zamawiający wymaga zastosowania siatki z włókien szklanych. W załączeniu fragment SST określający parametry siatki. |
2023-11-21 08:59 | Małgorzata Waleńska |
Zamawiający,
uwzględniając
prośbę
Wykonawców,
udostępnia
dodatkowy
edytowalny
arkusz
kosztorysu
ofertowego
dla
części
II
zamówienia
"Ulepszenie
nawierzchni
jezdni
drogi
powiatowej
nr
4953P
w
miejscowości
Babkowice"
z
rozszerzeniem
pliku
.ath Czynność ta nie stanowi zmiany treści SWZ w rozumieniu art. 286 ustawy PZP. |
Komunikaty