Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 25-06-2024 10:37:00 |
Składania : | 04-07-2024 10:36:00 |
Otwarcia : | 04-07-2024 10:41:00 |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Dostawy |
Bydgoszcz, dnia 25 czerwca 2024 r.
|
(o wartości szacunkowej zamówienia
niższej niż 130 000 zł netto)
(na podst. art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku, Prawo zamówień publicznych
oraz § 5 Zarządzenia Nr 175/2023 Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 16 marca
2023 r. w sprawie realizacji w Urzędzie Miasta Bydgoszczy zamówień o wartości szacunkowej niższej niż 130 000 zł)
1.
Nazwa oraz adres Zamawiającego:
Miasto Bydgoszcz, ul. Jezuicka 1, 85-102
Bydgoszcz
Wydział przeprowadzający postępowanie:
Zespół ds. Zarządzania
Energią
ul. Wojska Polskiego 65
85-825 Bydgoszcz
Nazwa:
Dobór, dostawa i uruchomienie urządzeń
do kompensacji mocy biernej
Do postępowania nie
będzie miała zastosowania ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień,
ponieważ wartość zamówienia jest mniejsza od kwoty określonej w art. 2 ust.1
pkt 1 ustawy.
2. Cel zamówienia:
1)
Przedmiotem zamówienia jest dobór, dostawa i montaż
urządzeń do kompensacji mocy biernej mających
na celu zniwelowanie do poziomu nie wyższego niż 15 % względem wartości wyjściowej, opłaty za ponadumowny
pobór energii biernej (indukcyjnej oraz pojemnościowej).
2)
Dobór urządzeń musi zostać
poprzedzony analizą sieci, przez okres odpowiedni
do zapewnienia prawidłowego wyboru kompensatorów, co potwierdzone musi zostać
odpowiednią dokumentacją.
3. Opis przedmiotu zamówienia:
Wdrożenie
rozwiązań technicznych mających na celu zniwelowanie do poziomu nie wyższego
niż 15 % względem wartości wyjściowej opłaty za ponadumowny pobór energii
biernej (indukcyjnej oraz pojemnościowej) nastąpi poprzez zakup oraz instalację
odpowiednich urządzeń. Wartość wyjściowa zostanie określona dla każdego obiektu
na podstawie dokumentów rozliczeniowych i Zestawienia obiektów wytypowanych do
wdrożenia układów kompensacji oraz kosztów energii biernej, przekazanych przez
Zamawiającego, ustalonych na podstawie danych od Operatora Sieci Dystrybucyjnej
wynikających z faktur za określony przedział czasu.
Wykonawca w ramach
rękojmi za wady przeprowadzi dwa audyty pozwalające na określenie stopnia
zniwelowania przekroczeń mocy biernej energii elektrycznej oraz sprawności
wykonanej instalacji. Pierwszy audyt nastąpi w okresie od 2 do 4 tygodni od
daty odbioru końcowego przedmiotu umowy, drugi audyt nastąpi w okresie od 10 do
12 miesięcy od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.
Wykonawca
zobowiązany jest do poniesienia kosztów wynikających z nienależytego wykonania
umowy, to jest opłat za przekroczenie mocy biernej, powyżej wskaźnika
określonego w §1 ust.4 Umowy dla każdego z obiektów, wobec którego wskaźnik nie
został osiągnięty, za okres 12 miesięcy od daty odbioru końcowego przedmiotu
umowy.
Spis obiektów wraz
z dokumentami rozliczeniowymi za okres ostatnich 12 miesięcy stanowi załącznik
do niniejszego postępowania.
- Układ kompensacji należy
dobrać z około 20% zapasem mocy w stosunku do dokonanych pomiarów,
- montaż odpowiednio dobranych
urządzeń do kompensacji mocy biernej (zarówno indukcyjnej, jak i
pojemnościowej),
- wykonanie wszystkich
niezbędnych połączeń układu kompensacji mocy biernej z istniejącą instalacją
elektryczną,
- montaż w rozdzielnicach
głównych 3 przekładników prądowych - do sterowania układami kompensacji,
- uzgodnienie z jednostkami
terminu wyłączenia zasilania elektrycznego i dostosowanie się do jej planu
organizacyjnego,
- uruchomienie układów
kompensacji mocy biernej,
- konfiguracja i parametryzacja
układów,
- wykonanie pomiarów i badań
oraz sporządzenie stosownych protokołów z tych czynności,
- wykonanie wszelkich prac
naprawczych pomontażowych (jeśli zajdzie potrzeba),
- sporządzenie dokumentacji
powykonawczej (schemat rozdzielni z zaznaczonym miejscem włączenia układu,
atesty, certyfikaty, aprobaty, instrukcja obsługi, DTR, karty gwarancyjne,
protokoły z badań i pomiarów, na elewacji urządzenia wymagana tabliczka znamionowa
z nr telefonu oraz mailem serwisowym),
- wszelkie koszty związane z
montażem po stronie Wykonawcy.
4. Przekazanie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia
zostanie wykonany w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy.
5. Wymagania dla Wykonawców – obligatoryjne:
-
Wykonawca musi przedstawić dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 300 000,00 zł
- Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi
kluczowymi osobami, które posiadają pełne uprawnienia budowlane we wskazanym
zakresie:
co najmniej jedną osobą – przewidzianą do pełnienia
funkcji inspektora nadzoru robót o specjalności elektrycznej i elektroenergetycznej
– posiadającą odpowiednie do zakresu robót uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów, albo w innym państwie upoważniające do
kierowania robotami w branży elektrycznej i elektroenergetycznej,
doświadczenie: co najmniej 12-miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku
inspektora nadzoru robót elektrycznych i energoelektrycznych;
Ponadto:
-
parametry techniczne urządzenia oraz miejsce montażu układu kompensacji na
etapie doboru musi być uzgodnione z Zamawiającym oraz przez niego zaakceptowane,
-
układ kompensacji należy dobrać dla każdego obiektu na podstawie wyników
pomiarów elektrycznych pod kątem doboru układu do kompensacji mocy biernej
przeprowadzonych przez Wykonawcę. Po uruchomieniu układu należy dokonać
pomiarów współczynnika tgϕ. Wyniki pomiarów należy załączyć do dokumentacji
doboru oraz dokumentacji powykonawczej,
-
układ powinien spowodować uzyskanie współczynnika tgϕ pozwalającego na
zniwelowanie do poziomu nie wyższego niż 15 % względem wartości wyjściowej
opłaty za ponadumowny pobór energii biernej indukcyjnej i pojemnościowej za
okres 12 miesięcy dla każdego z obiektów,
-
Zamawiający nie dopuszcza w okresie 12 miesięcy po wdrożeniu rozwiązania
technicznego możliwości zwiększenia opłat za przekroczenie energii biernej dla
każdego z obiektów - do poziomu nie wyższego niż 15% celu wskazanego jako
referencyjny,
-
w przypadku nie osiągnięcia określonych wskaźników Wykonawca zobowiązany jest
do poniesienia kosztów wynikających z nienależytego wykonania zadania umowy: to
jest opłat za przekroczenie mocy biernej powyżej wskaźnika określonego dla
każdego z obiektów, wobec którego wskaźnik nie został osiągnięty, za cały okres
wykonywania przedmiotu umowy tj. 12 miesięcy od dnia wdrożenia rozwiązań
technicznych,
-
uruchomienie i ciągła praca urządzenia w miejscu instalacji będzie zgodna z
przepisami ppoż, BHP oraz innymi dotyczącymi lokalizacji i eksploatacji
urządzeń danego rodzaju,
-
pracownicy Wykonawcy wyznaczeni do montażu w obiektach Zamawiającego urządzenia
stanowiącego przedmiot niniejszego zamówienia zobowiązani są posiadać
Świadectwa Kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń,
instalacji i sieci o napięciu do 1 kV,
-
dostarczone urządzenie musi posiadać gwarancję i być fabrycznie nowe,
nieuszkodzone, nieużywane, nieobciążone prawami podmiotów trzecich,
-
na dostarczone urządzenia i wykonaną instalację Wykonawca udzieli minimum 24
miesięcznej gwarancji.
Dla
urządzeń wymagania techniczne to odpowiednio minimum:
¾
aktywny kompensator mocy biernej typu SVG,
¾
moc urządzenia: dostosowana do występującego obciążenia (20% zapasu mocy),
¾
regulacja bezstopniowa,
¾
kompensacja indywidualna w każdej fazie,
¾
zalecana kompensacja mocy biernej indukcyjnej, jak i pojemnościowej,
¾
napięcie znamionowe: 400V
¾
częstotliwość znamionowa: 50Hz,
¾
do sterowania układem kompensacji: pomiar napięcia i prądu z trzech faz,
¾
zakres współczynnika mocy: od -1 do +1,
¾
stopień ochrony IP min. IP31,
¾
temperatura otoczenia: od -10°C do + 40°C,
¾
automatyczna wentylacja: termostat + wentylatory
6.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert
częściowych.
7.
Zamawiający zastrzega sobie prawo
unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
8.
Ocena ofert:
60 % cena
40 % gwarancja
gdzie:
1-2 lata gwarancji – 10 pkt
3-4 lata gwarancji – 20 pkt
5 i więcej lat gwarancji - 30 pkt
Suma punktów obliczana wg. wzoru:
pkt= ((Cmin/Co)x60)+G
gdzie:
pkt – łączna ilość punktów
Cmin – najniższa cena spośród
nieodrzuconych ofert
Co – cena ocenianej oferty
G – punkty za gwarancje
9. Wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
10. Sposób komunikacji – osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami:
Michał
Gruszczyński - tel. 52 585 9486, e-mail: michal.gruszczynski@um.bydgoszcz.pl
11. Termin składania ofert wskazany jest na platformie zakupowej Open Nexus.
12. Informacje dodatkowe
- w toku
badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień
dotyczących
treści złożonych ofert, uzupełnienia treści oferty,
- Zamawiający
odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień, nie złoży ich
w wyznaczonym do tego terminie lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz
z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w
stosunku
do przedmiotu zamówienia. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco
niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.
Zamawiający zastrzega
sobie prawo do:
- zmiany lub odwołania niniejszego
ogłoszenia,
- zmiany warunków lub terminów
prowadzonego postępowania ofertowego,
- pozostawienia postępowania bez
wyboru oferty,
bez ponoszenia jakichkolwiek skutków
prawnych i finansowych.
Zamawiający
zastrzega sobie możliwość modyfikacji przedmiotu zamówienia w wyniku
konsultacji przeprowadzonych z Wykonawcą, które będą miały wpływ na jakość
realizacji
i jakość przedmiotu zamówienia.
Zamawiający
zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia negocjacji po zakończeniu składania
ofert.
2024-06-28 09:32 | Michał Gruszczyński |
W
związku
z
kierowanymi
do
Zamawiającego
pytaniami
dotyczącymi
możliwości
udostępnienia
dokumentów
rozliczeniowych
-
w
załączeniu
przekazuję
zestawienie
faktur
VAT
za
okres
ostatnich
12
miesięcy. |
2024-06-27 10:42 | Michał Gruszczyński | Informuję, iż Zamawiający zmienił kryteria ocen ofert w postępowaniu. Obowiązujące jest obecne brzmienie zapytania ofertowego. |
Komunikaty