Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 18-09-2024 14:06:00 |
Składania : | 30-09-2024 11:00:00 |
Otwarcia : | 30-09-2024 11:05:00 |
Tryb: | Przetarg regulaminowy - FP |
Rodzaj: | Usługa |
Zapraszamy do złożenia oferty na wykonanie aktualizacji instrukcji eksploatacji dla instalacji fotowoltaicznej o mocy 39,96 kWp zabudowanej na dachu budynku administracyjnego zlokalizowanego w Rudzie Śląskiej przy ul. Pokoju 13 oraz dla instalacji fotowoltaicznej o mocy 199,8 kWp zabudowanej na zadaszeniu poletka osadowego na terenie oczyszczalni ścieków Halemba Centrum w Rudzie Śląskiej przy ul. Młyńskiej 100.
I. Tryb postępowania - przetarg nieograniczony
II. Przedmiot Zamówienia -
1. Wykonanie aktualizacji instrukcji eksploatacji dla instalacji fotowoltaicznej o mocy 39,96 kWp zabudowanej na dachu budynku administracyjnego zlokalizowanego w Rudzie Śląskiej przy ul. Pokoju 13.
2. Wykonanie aktualizacji instrukcji eksploatacji dla instalacji fotowoltaicznej o mocy 199,8 kWp zabudowanej na zadaszeniu poletka osadowego na terenie oczyszczalni ścieków Halemba Centrum w Rudzie Śląskiej przy ul. Młyńskiej 100.
Instrukcję eksploatacji należy dostosować do wymogów formalnych stawianym instrukcjom eksploatacji źródła wytwórczego.
Podstawy prawne
opracowania instrukcji.
1. Prawo energetyczne Dz.U. 2024 poz. 266 -
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 24 stycznia 2024
r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy.
2. Prawo budowlane Dz.U. 2023 poz. 682 - Obwieszczenie
Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 10 marca 2023 r. w sprawie
ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy.
3. Kodeks Pracy Dz.U. 2023 poz. 1465 - Obwieszczenie
Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 16 czerwca 2023 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy.
4. Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 28 sierpnia
2019 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach
energetycznych, Dz. U. 2019.1830. z późniejszymi zmianami (obwieszczenie z
2021r.)
5. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i
higieny pracy, Dz.U. 2003.169.1650.
6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6
lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania
robot budowlanych, Dz.U. 2003.47.401.
7. Rozporządzenie
Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej
budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz.719).
8. Rozporządzenie
Ministra Gospodarki z dnia 21 października 2008r. w sprawie zasadniczych
wymagań dla maszyn (Dz. U. Nr 199, poz. 1228).
9. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996
r. w sprawie rodzajów prac wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej,
Dz.U. 1996.62.287.
10. Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 1 lipca 2022 r. w
sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby
zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci.
11. Rozporządzenie
Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 czerwca 2018 r. w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla
zdrowia w środowisku pracy, Dz.U. 2018.1286.
12 Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 28 sierpnia
2019 w sprawie bezpieczeństwa i
higieny pracy przy urządzeniach energetycznych, Dz. U. 2019.1830. z
późniejszymi zmianami (obwieszczenie z
2021r.).
Wytyczne opracowania
instrukcji.
Rozporządzenia
Ministra Energii z dnia 28 sierpnia 2019 w sprawie bezpieczeństwa i
higieny pracy przy urządzeniach energetycznych, Dz. U. 2019.1830. z
późniejszymi zmianami (obwieszczenie z 2021r.), § 4. 1.:
Prace eksploatacyjne należy prowadzić zgodnie z instrukcją eksploatacji urządzenia
energetycznego, zawierającą w szczególności:
1. charakterystykę
urządzenia energetycznego lub grupy urządzeń energetycznych;
2. opis w
niezbędnym zakresie układów automatyki, pomiarów, sygnalizacji, zabezpieczeń i sterowań;
3. zestaw
rysunków, schematów i wykresów z opisami, zgodnymi z obowiązującym nazewnictwem
w języku polskim;
4.opis
czynności związanych z uruchomieniem, obsługą w czasie pracy
i zatrzymaniem urządzenia energetycznego w warunkach normalnej pracy tego
urządzenia;
5. zasady
postępowania w razie awarii oraz zakłóceń w pracy urządzenia lub grup urządzeń
energetycznych;
6. wymagania
w zakresie eksploatacji urządzenia energetycznego oraz terminy przeprowadzania
przeglądów, prób i pomiarów;
7. wymagania
w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych dla
danego urządzenia lub grupy urządzeń energetycznych;
8. identyfikację
zagrożeń dla zdrowia i życia ludzkiego oraz dla środowiska naturalnego
związanych z eksploatacją danego urządzenia lub grupy urządzeń energetycznych
oraz zasady postępowania pozwalające na eliminację podanych zagrożeń;
9. organizację
prowadzenia prac eksploatacyjnych;
10. wymagania
dotyczące środków ochrony zbiorowej lub indywidualnej, zapewnienia asekuracji,
łączności oraz innych technicznych lub organizacyjnych środków ochrony,
stosowanych w celu ograniczenia ryzyka zawodowego, zwanych dalej „środkami
ochronnymi”;
11. wymagania kwalifikacyjne dla osób zajmujących się eksploatacją danego urządzenia lub grupy urządzeń energetycznych.
III. Termin realizacji zamówienia - od daty zawarcia umowy do dnia 24.10.2024 r.
IV. Warunki wymagane od Wykonawców (warunki współpracy) - zgodnie z załączonym Projektem Umowy
V. Warunki udziału w postępowaniu - z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2022 r. poz. 1599 i 2185) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 826),
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296–307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270–277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) w przypadkach wskazanych w przepisie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - okres wykluczenia ustala się na podstawie przepisów wskazanej ustawy.
Wystąpienie, którejkolwiek z wyżej wymienionych sytuacji skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Wykonawca składając ofertę w postępowaniu potwierdza, że nie podlega wykluczeniu w przypadkach, o których mowa powyżej.
VI. Wykaz załączników
- Formularz Ofertowy
- Projekt Umowy
- Klauzule RODO
VII. Do oferty należy dołączyć
- Podpisany Formularz Ofertowy
VIII. Kryterium oceny ofert:
1) Zamawiający
wyznaczył następujące kryterium wyboru ofert i jego znaczenie: cena oferty – 100%.
2) Zamawiający
przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w Zaproszeniu oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą.
3) Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o tej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
4) Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach
IX. Opis sposobu przygotowania i złożenia oferty
Ewentualne pytania związane z obsługą platformy należy kierować do Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00 tel. 22 101 02 02, e-mail:cwk@platformazakupowa.pl
X. Informacja na temat możliwości składania ofert częściowych - oferta musi obejmować całość zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Oferty częściowe zostaną odrzucone.
XI. Informacja na temat możliwości składania ofert wariantowych - Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
XII. CENA OFERTOWA - ŁĄCZNA WARTOŚĆ (w PLN) CAŁEGO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (Formularz ofertowy)
XIII. Warunki płatności - zgodnie z Projektem Umowy
XIV. Sposób realizacji zamówienia - podstawą realizacji zamówienia będzie wynik postępowania oraz podpisana umowa z wybranym Wykonawcą.
XV. Informacje o kontakcie z Zamawiającym - osobami uprawnionymi do kontaktu z Wykonawcami na etapie przygotowania i składania ofert są:
- sprawy formalne - Iwona Rother, Monika Mikoszek nr tel. 32/34-24-269, przetargi@pwik.com.pl
XVI. Tryb oceny ofert -
Zamawiający odrzuca ofertę, której treść jest niezgodna z wymaganiami określonymi w postępowaniu, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu, z zastrzeżeniem zdania poniżej.
W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać uzupełnienia dokumentów lub udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień nie spełnia wymagań Zamawiającego.
XVII. Sposób zadawania pytań i udzielania odpowiedzi:
XVIII. Jawność oferty / tajemnica przedsiębiorstwa:
XX. Okres związania ofertą - 30 dni od dnia ostatecznego terminu składania ofert.
XXI. Ogłoszenie wyników i zawarcie umowy:
XXII. Zamknięcie przetargu bez dokonania wyboru oferty oraz postępowania przygotowującego umowę
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla Wykonawcy zawarta jest w załączniku do postępowania o nazwie: "KLAUZULA RODO ART. 13". Prosimy o zapoznanie się z treścią klauzuli. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w przypadku wskazania w dokumentacji ofertowej danych osobowych innych osób (np. pracowników, podwykonawców) przekazał tym osobom załącznik do postępowania o nazwie: "KLAUZULA RODO ART. 14" wraz z informacją dotyczącą przedmiotu postępowania, w związku z którym Zamawiający otrzymał przedmiotowe dane. Złożenie oferty będzie równoznaczne z potwierdzeniem przez Wykonawcę wykonania obowiązku wskazanego w zdaniu poprzedzającym (w przypadku przekazania Zamawiającemu danych innych osób).
Postępowanie prowadzone jest w oparciu „Regulamin udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rudzie Śl.” dostępny na stronie internetowej www.pwik.com.pl
Przetarg nie jest objęty ustawą Prawo zamówień publicznych.
Komunikaty