Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 18-06-2020 14:02:00 |
Składania : | 10-07-2020 10:00:00 |
Otwarcia : | 10-07-2020 10:10:00 |
Tryb: | Przetarg regulaminowy - FP |
Rodzaj: | Robota budowlana |
Szanowni Państwo,
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. z siedzibą w Kaliszu ogłasza postępowanie na realizację zadania w formule „zaprojektuj i wybuduj” obejmującego wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (w zakresie zgodnym z Programem Funkcjonalno-Użytkowym, na podstawie której możliwa będzie realizacja inwestycji zarówno pod względem formalno-prawnym jak i technicznym),
a następnie wykonanie robót zgodnie z tym projektem pod nazwą ,,Zagospodarowanie i przebudowa istniejącej przepompowni ścieków
ul. Złota 68 w Kaliszu”.
Postępowanie o udzielnie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień PWiK Spółka z o.o. o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych dalej PZP (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), co oznacza, że do niniejszego zamówienia nie stosuje się wprost przepisów PZP, a jedynie mają one zastosowanie odpowiednie w zakresie w jakim odsyłają do nich Regulamin Udzielania Zamówień lub SIWZ.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w załącznikach do postępowania.
2020-07-17 16:02 | Magdalena Włodarek | Dokumentacja Podstawowych Czynności Postępowania - rozstrzygnięcie postępowania |
2020-07-17 16:00 | Magdalena Włodarek | Sprostowanie do Protokołu z otwarcia ofert |
2020-07-10 13:24 | Magdalena Włodarek | Protokół z otwarcia ofert |
2020-07-10 09:56 | Magdalena Włodarek | Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 15.000.000,00 zł |
2020-07-10 09:10 | Magdalena Włodarek |
Link
z
transmisji
otwarcia
ofert: https://youtu.be/ccnPYHx22sY |
2020-07-09 14:25 | Magdalena Włodarek |
Pytanie
43:
Pytanie
uzupełniające
do
pytania
nr
41.
Jeżeli Zamawiający przewiduje przez okres 6 miesięcy wspólną pracę nowo projektowanej tłoczni i przepompowni, jak będzie wyglądała płatność ostatniej transzy (za etap III) za wykonanie ww. zadania. W związku z tym prosimy o informację czy płatność będzie wstrzymana na okres 6 miesięcy, jeżeli tak to Wykonawca będzie zmuszony kredytować Zamawiającego. Odpowiedź: Zgodnie z §7 pkt. 5-8 5. Wynagrodzenie Wykonawcy za zrealizowane prace w ramach Etapu III rozliczane będzie fakturami częściowymi, wystawianymi na podstawie częściowych protokołów odbioru robót odzwierciedlających rzeczywisty postęp robót budowlanych wykonanych w ramach Etapu II, potwierdzonych przez Inżyniera Kontraktu oraz zaakceptowanych przez Zamawiającego. 6. Suma należności faktur częściowych w latach 2021 - 2023, o których mowa w ust. 5 nie może przekroczyć 70% wartości całkowitej wynagrodzenia ryczałtowego netto określonego w pkt. 1. 7. Podstawę do rozliczenia stanowić będzie zatwierdzony protokół odbioru robót podpisany przez kierownika budowy, Inżyniera Kontraktu i Zamawiającego. Odbiory częściowe odbędą się w terminie do 7 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego pisemnego zgłoszenia o gotowości Wykonawcy do odbioru częściowego, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy dokonanego przez kierownika budowy, potwierdzone przez Inżyniera Kontraktu. 8. Podstawą wystawienia faktury końcowej będzie protokół bezusterkowego odbioru końcowego Etapu III podpisany przez komisję odbiorową. Faktura końcowa wystawiona będzie na kwotę wynikającą z §7 pkt. 1 pomniejszoną o faktury częściowe. |
2020-07-09 12:37 | Magdalena Włodarek |
Pytanie
42. Pytanie
uzupełniające
do
pytania
41:
Jeżeli tłocznia ma pracować przez okres 6 miesięcy i dopiero po tym okresie zostanie podpisany protokół odbioru końcowego, to od kiedy będzie liczona przez Zamawiającego gwarancja na urządzenie. Czy gwarancja będzie liczona: a) od sporządzenia protokołu z rozruchu urządzenia, b) od sporządzenia protokołu odbioru końcowego. Odpowiedź: Gwarancja będzie liczona od sporządzenia i podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego. |
2020-07-08 14:08 | Magdalena Włodarek |
Pytanie
42: Kwestia
równoważności
ofert
jest
też
przedmiotem
badania
przez
organy
właściwe
z
zakresu
dyscypliny
finansów
publicznych.
Przykładowo
wskazać
można
na
orzeczenie
Regionalnej
Komisji
Orzekającej
z
dnia
21
maja
2013
r.,
NDB-50/Ł/17/2013.
RKO
podkreśliła
konieczność
wskazania
parametrów
przedmiotu
zamówienia,
na
podstawie
których
oceniana
będzie
równoważność,
a
także
zasad
oceny,
kiedy
parametry
czy
cechy
danego
produktu
zostaną
przez
zamawiającego
uznane
za
równoważne:
Wymogi
co
do
równoważności
produktów
powinny
być
podane
w
sposób
dokładny,
przejrzysty
i
jasny,
tak
aby
z
jednej
strony
zamawiający,
dokonując
oceny
ofert,
mógł
w
sposób
jednoznaczny
przesądzić
kwestię
równoważności
zaproponowanych
produktów,
z
drugiej
zaś
strony,
aby
wykonawcy,
przystępujący
do
udziału
w
postępowaniu,
mieli
pewność
co
do
oczekiwań
zamawiającego
w
zakresie
właściwości
i
istotnych
cech
charakteryzujących
przedmiot
zamówienia. Podstawowym problemem pozostaje zdefiniowanie pojęcia „uczciwa konkurencja". Zgodnie z definicją, czynu stanowiącego nieuczciwą konkurencję zawarte] w ustawie z dnia 16 kwietnia 1993 E O zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn.; Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 151)3 z późn. zm,), która w art. 3 ust, 1 stanowi, że czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klientaa. Okoliczność prowadząca do lepszej sytuacji wykonawcy w porównaniu z innymi uczestnikami postępowania stanowi naruszenie zasady uczciwej konkurencji. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest zatem działanie zamawiającego polegające w szczególności na określeniu przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny, za pomocą niedostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, ewentualnie przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia. Działanie zamawiającego polegające na określeniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia skutkiem czego byłoby niezgodne z prawem ograniczenie, dostępu do udziału w takim postępowaniu potencjalnym wykonawcom poprzez nieznajdujące uzasadnienia w okolicznościach konkretnej sprawy utrudnienie albo uniemożliwienie złożenia oferty wykluczenie wykonawcy z prowadzonego postępowania lub odrzucenie złożonej przez niego oferty. Pamiętać jednak należy o art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpowiedzialności („Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest udzielenie zamówienia publicznego: (...) którego przedmiot lub warunki zostały określone w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji"). Zdaniem Regionalnej Komisji Orzekającej w Poznaniu kryteria oceny ofert powinny być przeliczalne, czyli tak skonstruowane, aby maksymalnie ograniczały subiektywne odczucia i osobiste preferencje zamawiającego. W szczególności określenie znaków towarowych i nazw własnych stanowi naruszenie zasady uczciwej konkurencji, a w konsekwencji może skutkować celową eliminacją wykonawców. Zasadę uczciwej konkurencji narusza każde niezgodne z przepisami prawa ograniczenie kręgu podmiotów, które mogą się ubiegać o zamówienie. Zamawiającemu nie wolno określać przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, co w praktyce oznacza konieczność eliminacji określenia przedmiotu zamówienia wszelkich sformułowań które mógłby wskazywać na konkretnego wykonawcę lub konkretny produkt" . Podobny pogląd dominuj u w orzecznictwie komisji orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Bezpodstawnie wyśrubowane wymogi - nawet gdy spełnia je więcej niż jeden podmiot - nie mogą usprawiedliwiać ich postawienia. Do naruszenia zasady uczciwej konkurencji dochodzi wskutek każdego naruszenia reguł sporządzania opisu w sposób neutralny technologicznie i obiektywny. Neutralność technologiczna to zasada równego traktowania przez administrację publiczną rywalizujących ze sobą technologii i stwarzania warunków do ich uczciwej konkurencji poprzez zakaz stosowania określonych rozwiązań technologicznych w sytuacji, gdy istnieją rozwiązania konkurencyjne. Neutralny technologicznie opis przedmiotu zamówienia oznacza opis nie preferujący żadnej konkretnej technologii lub rozwiązania i umożliwiający dalszy rozwój w oparciu o inną technologie. Opis nie powinien wymieniać konkretnej technologii, rozwiązań, standardów czy określonej infrastruktury dla dostarczenia usługi lub sprzętu. Każdy dostawca technologii powinien mieć prawo (o ile posiada odpowiedni potencjał) stworzyć komplet rozwiązań technologicznych realizujący potrzeby zamawiającego i żaden z nich nie może być dyskryminowany. Naruszenie zasady neutralności w niniejszym postępowaniu wskutek używania nazw własnych lub znaków towarowych w opisie przedmiotu zamówienia. Wskazanie producenta bądź konkretnego produktu jest z oczywistych względów najwygodniejszą formą opisywania przedmiotu zamówienia. Jednakże ustawa zakazuje dokonywania opisu przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencje i dyskryminujący, który przejawia się przede wszystkim wskazywaniem przez zamawiającego na konkretny produkt. Zgodnie z poglądem organów orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych dokonanie opisu zamówienia z pominięciem cech obiektywnych przedmiotu zamówienia i w zamian posłużenie się zestawem cech właściwych dla konkretnego produktu, co do zasady, zawsze będzie utrudniało uczciwą konkurencję. Zakaz takiego sporządzania opisu przedmiotu zamówienia nie oznacza konieczności nabycia przez zamawiającego dostaw, usług czy robót budowlanych nieodpowiadających jego potrzebom co do jakości, funkcjonalności czy wymaganych parametrów technicznych, a jedynie nakazuje dopuścić konkurencję między wykonawcami mogącymi spełnić postawione wymogi w odniesieniu do przedmiotu zamówienia bez ograniczania dostępu do zamówienia dla określonych producentów. Sytuację potęguje fakt, iż zadanie ogłoszone jest w formule „zaprojektuj wybuduj" i to na Wykonawcy spoczywa o obowiązek takiego doboru urządzeń aby przewidzieć docelową wydajność 2500 m3/h całego układu. „Wszelkie roboty przygotowawcze, tymczasowe, budowlane, montażowe, wykończeniowe itp. będą zrealizowane i wykonane według dokumentacji projektowej, w szczególności projektu budowlanego, projektów wykonawczych i pozostałych Dokumentów Wykonawcy opracowanych przez Wykonawcę i zatwierdzonych przez Inżyniera Kontraktu i/lub Zamawiającego, pod kątem wymagań ogólnych i szczegółowych określonych w PFU, oraz według pozostałych dokumentów dotyczących Zamówienia z uwzględnieniem ich uzupełnień i zmian, które zostaną wprowadzone i/lub dołączone zgodnie z Warunkami Zamówienia. Na etapie opracowywania Projektu budowlanego Wykonawca uzyska wszelkie informacje o dostępie do Terenu Budowy. Warunkiem rozpoczęcia robót budowlanych w ramach Zamówienia jest zatwierdzenie Dokumentów Wykonawcy w trybie opisanym w PFU oraz w umowie i uzyskanie wszelkich koniecznych pozwoleń i decyzji administracyjnych wymaganych przed rozpoczęciem robót budowlanych oraz wypełnienie innych wymagań określonych dla niniejszego Zamówienia. Wskazanie konkretnego typu urządzeń oraz konieczność ich zastosowania może uniemożliwić Wykonawcy zastosowania optymalnych rozwiązań, być może pozwalających osiągnąć lepsze parametry technologiczne i np. mniej energochłonne niż narzucone przez Zmawiającego. Reasumując wnosimy o wykreślenie z opisu przedmiotu zamówienia nazw własnych i znaków towarowych, co ma na celu przeprowadzenie niniejszego postępowania w sposób nienaruszający zachowania uczciwej konkurencji. Zapisy PFU oraz SIWZ w niniejszym postępowaniu dotyczące tłoczni ścieków wskazują na rozwiązania konkretnego producenta co znacząco narusza uczciwą konkurencję. Odpowiedź: Informujemy, że toczące się postępowanie jest prowadzone zgodnie z przepisami postępowania o wartości zamówienia nie przekraczającego wartości kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP, a co za tym idzie na podstawie art. 133 ust. 1 uPZP do postępowania nie stosuje się wprost zapisów ustawy PZP, a aktem prawnym stosowanym jest Regulamin Udzielania Zamówień, który odsyła również do niektórych przepisów uPZP (tak jak już wspominaliśmy). Nasze postępowanie prowadzone jest z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy z 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) – dalej p.z.p., zakaz opisywania przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę zawarty w art. 29 ust. 3 p.z.p. nie znajduje zastosowania. Brak zastosowania do tych zamówień ustawy p.z.p. oznacza także brak zastosowania przepisów odnoszących się do metod dokonywania opisu przedmiotu zamówienia. Zdajemy sobie sprawę, że zakaz opisywania przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę może wynikać z innych regulacji, jednakże opis przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień wyłączonych ze stosowania p.z.p. wynika z wewnętrznych uregulowań obowiązujących w naszym Przedsiębiorstwie (Regulamin Udzielania Zamówień). |
2020-07-07 14:16 | Magdalena Włodarek |
Pytanie
40: Czy
zamawiający
zakłada
wykonanie
antyodorowe
tacy
ociekowej,
czy
nie
wymaga
hermetyzacji
ani
instalacji
minimalizującej
rozprzestrzeniania
się
odorów? Odpowiedź: Zamawiający zakłada wykorzystanie instalacji antyodorowej tacy ociekowej, lecz nie wymaga pełnej hermetyzacji. Pytanie 41: Przy założeniu, że przepompownia i tłocznia mają pracować równomiernie przez okres 6 miesięcy, prosimy o informację kiedy Zamawiający zakłada (przy ww. pracy urządzeń) spisanie protokołu odbioru końcowego i w którym miejscu przewiduje montaż paneli fotowoltaicznych, ponieważ budynek od istniejącej pompowni nie będzie mógł ulec rozbiórce. Odpowiedź: Zatwierdzenie protokołu odbioru końcowego możliwe będzie po stwierdzeniu prawidłowo funkcjonującego systemu tłoczni przez okres 6 m-cy, wyburzeniu istniejących obiektów technologicznych oraz montażu i uruchomieniu paneli fotowoltaicznych. |
2020-07-07 14:15 | Magdalena Włodarek |
Pytanie
34: W
§2
wskazane
jest,
że
Wykonawca
dostarczy
na
czas
rozruchu
wszystkie
potrzebne
części
zamienne,
środki
chemiczne
oraz
materiały
eksploatacyjne
i
elementy
zużywające
się.
Wykonawca
nie
ponosi
kosztów
części
szybko
zużywających
się,
które
z
natury
rzeczy
zużywają
się.
Wymianie
mogą
podlegać
części
posiadające
wady.
Podobnie
rzecz
się
ma
do
części
zamiennych
i
materiałów
eksploatacyjnych,
których
wymiana
jest
możliwa
jeżeli
część
ma
wadę. Prosimy o informację czy jest możliwość wykreślenia w §2 „części zamienne”, „materiały eksploatacyjne i elementy zużywające się”? Odpowiedź: Nie ma możliwości wykreślenia powyższego zapisu. Pytanie 35: W §3 ust. 1 jest zapis, iż wszelkie koszty związane z zakupem części zamiennych oraz szybko zużywających się na potrzeby realizacji prac konserwacyjnych i wszelkich napraw oraz ustawień i regulacji urządzeń, a także instalacji pozostają po stronie Wykonawcy. Wykonawca może ponosić koszty przeglądów serwisowych jeżeli strony umowy tak postanowią, ale nie ponosi kosztów wymiany części szybko zużywających się, które z natury rzeczy zużywają się. Zużywanie się jest naturalnym procesem, który nie podlega gwarancji. Wymianie mogą podlegać w ramach gwarancji części posiadające wady. Podobnie rzecz się ma do części zamiennych, których wymiana w ramach gwarancji jest możliwa jeżeli część ma wadę. Wobec powyższego prosimy o informację czy możemy odejść od zapisu dotyczącego ponoszenia przez Wykonawcę kosztów zakupu części zamiennych oraz szybko zużywających się na potrzeby realizacji prac konserwacyjnych i wszelkich napraw oraz ustawień i regulacji urządzeń i instalacji? Odpowiedź: Zgodnie z odpowiedzią na wcześniej już zadane pytanie (pytanie 23): Zamawiający zmienia treść SIWZ w pkt. 4.4.2, jednocześnie zmieniając §3 ust. 1 umowy 1. Wykonawca w okresie gwarancji wskazanym w złożonej ofercie i określonym w Kontrakcie, nie krótszym niż 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót, zapewni przeglądy serwisowe i gwarancyjne oraz bezpłatne usuwania wad i usterek w okresie gwarancji. Zamawiający ma prawo do zmian ustawień i regulacji urządzeń i instalacji oraz do drobnych prac konserwacyjnych urządzeń i obiektu co nie wpłynie na jego uprawnienia wynikające z gwarancji i rękojmi. Wykonawca upoważnia Zamawiającego do podjęcia wszelkich czynności, które muszą zostać wykonane niezwłocznie w celu zapobiegania skażeniu środowiska, co nie wpłynie na jego uprawnienia wynikające z gwarancji i rękojmi. Pytanie 36: W §3 ust. 2 jest zapis, z którego wynika, że w przypadku jeżeli producent udzieli gwarancji na okres dłuższy niż określony w ofercie, Wykonawca jest związany gwarancją w tak przedłużonym okresie. Wykonawca przyjmuje termin gwarancji określony w ofercie i przez taki czas zobowiązuje się świadczyć obsługę gwarancyjną. Jeżeli producent urządzenia udziela dłuższego okresu gwarancji to za ten przedłużony okres sam odpowiada. Czy zatem możemy zmienić brzmienie tego zapisu, aby Wykonawca świadczył obsługę gwarancyjna tylko w okresie wskazanym w ofercie? Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie zmieni zapisu §3 ust. 2 umowy. Pytanie 37: W §3 ust. 3 prosimy o skrócenie zapisu do następującej treści: „Strony ustalają, że okres rękojmi za wady biegnie równo z okresem gwarancji”, aby okres rękojmi i gwarancji był taki sam. Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie skróci zapisu §3 ust. 3 umowy. Pytanie 38: W §3 ust. 5 możemy zmienić, aby pogwarancyjny odbiór odbywał się przed upływem okresu gwarancji a nie rękojmi za wady? Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie zmieni zapisu §3 ust. 5 umowy. Pytanie 39: W §9 ust. 1, 2 i 3 prosimy o zmianę wysokości kar w następującej wysokości: 1. Zamawiający może żądać od Wykonawcy kary za odstąpienie od umowy/rozwiązanie umowy przez Wykonawcę lub za odstąpienie od umowy/rozwiązanie umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy - w wysokości 10% ceny netto ustalonej w §7 ust. 1 umowy. 2. Wykonawca może żądać od Zamawiającego kary umownej za odstąpienie od umowy/rozwiązanie umowy przez Zamawiającego lub odstąpienie od umowy/rozwiązanie umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, w wysokości 10% ceny netto ustalonej w §7 ust. 1, z wyjątkiem wystąpienia sytuacji przedstawionej w art. 145 ust. 1 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843). 3. Zamawiający może żądać od Wykonawcy kar za opóźnienie w przypadku, jeśli Wykonawca: a) nie dostarczył w terminie poprawnej dokumentacji projektowej - w wysokości 0,5% ceny ofertowej netto ustalonej w §7 ust. 1 za każdy dzień opóźnienia; b) nie wykonał zadania objętego niniejszą umową w terminie, o którym mowa w §6 ust. 1 i 1.1 umowy - w wysokości 0,5% ceny ofertowej netto ustalonej w §7 ust. 1 za każdy dzień opóźnienia; c) nieterminowo zapłacił wynagrodzenie należne podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysokości 0,5% ceny ofertowej netto ustalonej w §7 ust. 1 za każdy dzień opóźnienia; d) nie przedłożył Zamawiającemu do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmiany w wysokości 0,5% ceny ofertowej netto ustalonej w §7 ust. 1; e) nie przedłożył Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany w wysokości 0,5% ceny ofertowej netto ustalonej w §7 ust. 1; f) nie zawarł zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty - w wysokości 0,5% ceny ofertowej netto ustalonej w §7 ust. 1. Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje zmiany wysokości kar. |
2020-07-07 13:44 | Magdalena Włodarek |
Pytanie
33:
W
związku
z
faktem,
iż: „Postępowanie o udzielnie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień PWiK Spółka z o.o. o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych dalej PZP (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), co oznacza, że do niniejszego zamówienia nie stosuje się wprost przepisów PZP, a jedynie mają one zastosowanie odpowiednie w zakresie w jakim odsyłają do nich Regulamin Udzielania Zamówień lub SIWZ” Biorąc pod uwagę zapisy Regulaminu pkt VIII. Wadium: 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Natomiast SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA w pkt 13. Wadium ppkt 13.6. Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w ustawie. Warunki zatrzymania wadium wskazane w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Art. 46.ppkt 4a i 5: „4a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Biorąc pod uwagę, iż warunki zatrzymania wadium określone w Regulaminem Udzielania Zamówień PWiK Spółka z o.o. pomiędzy warunkami określonymi Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, natomiast Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w ustawie, a do niniejszego zamówienia, nie stosuje się wprost przepisów PZP, a jedynie mają one zastosowanie odpowiednio w zakresie w jakim odsyłają do nich Regulamin Udzielania Zamówień lub SIWZ”, prosimy o jednoznaczne wskazanie warunków zwrotu i zatrzymania wadium przez Zamawiającego. Odpowiedź: odpowiedź w załączniku |
2020-07-06 10:37 | Magdalena Włodarek |
Pytanie
32:
Zgodnie
z
Regulaminem
Udzielania
Zamówień
PWiK
w
Kaliszu
§3.
ZASADY
UDZIELANIA
ZAMÓWIEŃ:
„1.
Zamawiający
przygotowuje
i
przeprowadza
postępowanie
o
udzielenie
zamówienia
w
sposób
zapewniający
zachowanie
uczciwej
konkurencji,
równe
traktowanie
Wykonawców
i
przejrzystość”
oraz
§4.
ELEMENTY
PRZYGOTOWANIA
I
PRZEBIEGU
POSTĘPOWANIA:
„III.
Przedmiot
zamówienia
1.
Przedmiot
zamówienia
opisuje
się
w
sposób
jednoznaczny
i
wyczerpujący,
za
pomocą
dostatecznie
dokładnych
i
zrozumiałych
określeń,
uwzględniając
wszystkie
wymagania
i
okoliczności
mogące
mieć
wpływ
na
sporządzenie
oferty.
Przedmiotu
zamówienia
nie
można
opisywać
w
sposób,
który
mógłby
utrudniać
uczciwą
konkurencję.
Przedmiotu
zamówienia
nie
można
opisywać
przez
wskazanie
znaków
towarowych,
patentów
lub
pochodzenia,
źródła
lub
szczególnego
procesu,
który
charakteryzuje
produkty
lub
usługi
dostarczane
przez
konkretnego
Wykonawcę,
jeżeli
mogłoby
to
doprowadzić
do
uprzywilejowania
lub
wyeliminowania
niektórych
Wykonawców
lub
produktów,
chyba
że
jest
to
uzasadnione
specyfiką
przedmiotu
zamówienia
i
Zamawiający
nie
może
opisać
przedmiotu
zamówienia
za
pomocą
dostatecznie
dokładnych
określeń,
a
wskazaniu
takiemu
towarzyszą
wyrazy
"lub
równoważny",
chyba
że
wartość
zamówienia
nie
przekracza
progów
zamówień
publicznych
ogłoszonych
w
Dzienniku
Ustaw
–
Rozporządzenie
Prezesa
Rady
Ministrów
w
sprawie
kwot
wartości
zamówień
oraz
konkursów,
od
których
uzależniony
jest
obowiązek
przekazywania
ogłoszeń
Urzędowi
Publikacji
Unii
Europejskiej”
Zamawiający
ma
obowiązek
przeprowadzenia
oraz
opisania
postępowania
w
sposób
nienaruszający
zachowania
uczciwej
konkurencji.
Zapisy
PFU
w
niniejszym
postepowaniu
dotyczące
tłoczni
ścieków
wskazują
na
rozwiązania
konkretnego
producenta
co
narusza
uczciwą
konkurencję.
Ponadto
opisanie
typów
tłoczni
oraz
pomp
jako
wymaganych
jest
niezgodne
z
przytoczonym
regulaminem
w
zakresie
opisu
przedmiotu
zamówienia. Niniejszym wnosimy o wykreślenie sformułowań niezgodnych z powyższym oraz dopuszczenie rozwiązań równoważnych. Odpowiedź: odpowiedź w załączniku |
2020-07-03 14:37 | Magdalena Włodarek |
cd.odpowiedzi Pytanie 31: Podane typy pomp nie spełniają rzeczywistych wymogów. pytanie: Prosimy o potwierdzenie wymaganych mocy silników pomp oraz wymaganego stopnia ochrony IP. W specyfikacji co do pomp tłoczni widnieje wymóg spełnienia stopnia ochrony IP68 oraz mocy silnika 55kW. Zaprojektowane pompy FZB.5.21 według katalogu producenta posiadają natomiast silniki o mocy 75kW oraz stopień ochrony IP55. W przypadku pomp wód deszczowych pompy FZC.6.20 posiadają moc silnika 90 kW zamiast zaprojektowanego 75kW. Odpowiedź: Po konsultacji z producentem pomp i układu tłoczni informujemy, że dane na stronie lub w katalogu nie stanowią całościowej oferty producenta i są tylko danymi poglądowymi o produktach. Rodzaje napędów (stopień ochrony) oraz moce silników dobierane są indywidualnie w zależności od parametrów pracy i miejsca zabudowy. |
2020-07-03 14:35 | Magdalena Włodarek |
cd.odpowiedzi Pytanie 18: Prosimy o odpowiedź odnośnie SIWZ pkt. 10.2 Wykonawca winien spełniać warunki, o których mowa w §4 pkt. II ppkt. 1 (załącznik nr 7 do SIWZ): ˗ Kierownik budowy posiadający uprawnienia konstrukcyjno -budowlane/ uprawnienia branży sanitarnej, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie; min. 3 lata doświadczenia zawodowego po uzyskaniu uprawnień, ˗ Kierownik robót branży sanitarnej - posiadający uprawnienia budowlane w specjalności sanitarnej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie; min. 3 lata doświadczenia zawodowego po uzyskaniu uprawnień, Pytanie, która z podanych branż budowlanych ma być kierownikiem budowy. Zgodnie z Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie na każdym obiekcie budowlanym, jest kierownik budowy oraz kierownicy robót branżowych czyli kierownik budowy zgodnie z w/w zapisem ma być konstrukcyjno -budowlane czy branży sanitarnej. WOIIB nie występują Uprawnienia budowlane łączone konstrukcyjno -budowlane- sanitarne. Jeżeli zamawiający wpisuje Kierownik robót branży sanitarnej to nie zasadne wpisywania jego jako kierownika budowy. Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza kierownika z uprawnieniami konstrukcyjno - budowlanymi lub z uprawnieniami branży sanitarnej. Pytanie 19: Zwracamy uwagę na rozbieżnościami dotyczącymi pkt. 18 oraz 4.4.2. SIWZ proszę o informację czy termin " gwarancji jakości" zapisany w w/w pkt, ma obejmować wydłużony okres rękojmi po wygaśnięciu gwarancji? Ponieważ w zapisach dotyczących kryterium odnośnie oceny ofert przyznanie punktów Wykonawcy jest oparte o długość tej gwarancji, czy okres ten zawierać ma wydłużony okres o rękojmie po wygaśnięciu gwarancji czy nie? Jak wówczas traktować czas okres gwarancji? Odpowiedź: Termin gwarancji jakości opisany w pkt. 4.4.2 i 18.3 SIWZ odnosi się tylko do okresu gwarancji (nie uwzględnia rękojmi). Pytanie 20. Zgodnie z SIWZ pkt. 15.1 d) Jeżeli Wykonawca zamierza polegać na potencjale innego podmiotu musi spełniać wymagania określone w SIWZ i załączyć stosowne dokumenty zgodnie z pkt. 11.2 a-j, 11.4.1 oraz umowę; Pytanie jaką umowę z podwykonawcą zamawiający oczekuję w dniu złożenia oferty np.: - wzór umowy z podwykonawcą - podpisaną umowę którą może być nie dopuszczona przez zamawiającego. Ten zapis odnośnie umowy jest do skreślenia bo zgodnie z przepisami taką umowę zamawiający po podpisaniu Umowy z Generalnym wykonawcą. To wykonawca zgłasza do akceptacji zamawiającemu wzory umów z podwykonawcami. Odpowiedź: Zamawiający zmienia treść pkt. 15.1. SIWZ d) Jeżeli Wykonawca zamierza polegać na potencjale innego podmiotu musi spełniać wymagania określone w SIWZ i załączyć stosowne dokumenty zgodnie z pkt. 11.2 a-j, 11.4.1 oraz umowę. Zamawiający wyraża zgodę, aby zamiast umowy Wykonawca przedstawił Poświadczenie/Porozumienie/Oświadczenie podmiotu na którego zasoby Wykonawca się powołuje wskazujące, że wymienione zasoby zostaną udostępnione po wygrany przez Wykonawcę postępowaniu. Natomiast jeżeli chodzi o podwykonawstwo Wykonawca ma obowiązek zgodnie z §11 pkt. 2 przedstawić Zamawiającemu umowę do akceptacji. Pytanie 21. Zgodnie z SIWZ pkt. 4.4.2 ppkt. 1 w odnośniku UWAGA strony związanie aktami prawnymi wymienionymi w PFU w wersji aktualnie obowiązującej. Pytanie biorąc pod uwagę obecne liczne zmiany różnych ustaw, często w dużej ilości wprowadzane ostatnio w tzw. tarczach antykryzysowych, dobrze by było aby dookreślili , datę wg której oceniane jest aktualne obowiązywanie, zwłaszcza, że realizacja zamówienia jest do 2023 roku. Odpowiedź: Dokumenty, które Zamawiający składa na etapie składania ofert muszą być zgodne z tymi obowiązującymi, natomiast na etapie realizacji przedmiotu zamówienia dokumenty muszą być obowiązujące na etapie realizacji zamówienia. Pytanie 22: Pytanie czy zamawiający generalnie biorąc pod uwagę wprowadzone zmiany- wymagające od Zamawiającego wiele więcej powinno iść w parze z tym, że kwota, którą Zamawiający chce przeznaczyć na wykonanie zamówienia powinna być większa niż poprzednio. Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje zmiany kwoty, jaką chce przeznaczyć na realizację przedmiotu zamówienia. Pytanie 23. Zgodnie z SIWZ pkt. 4.4.2 ppkt.l odnośnie Gwarancji: 1. Wykonawca w okresie gwarancji wskazanym w złożonej ofercie i określonym w Kontrakcie, nie krótszym niż 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót, zapewni przeglądy serwisowe i gwarancyjne oraz bezpłatne usuwania wad i usterek w okresie gwarancji. W okresie tym wszelkie koszty związane z zakupem części zamiennych oraz szybkozużywających się na potrzeby realizacji prac konserwacyjnych i wszelkich napraw oraz ustawień i regulacji urządzeń i instalacji są po stronie Wykonawcy. Pytanie czy zamawiający ma świadomość że w/w zapis jest ograniczeniem dla niego odnośnie obsługi projektowane inwestycji ponieważ z teko zapisu wynika że bez zgody wykonawcy nie można wykonywać żadnych czynności przez pracowników PWiK Kalisz a które mogły by prowadzić do awarii środowiskowej oraz roszczeń z teko tyto Prosimy o zmianę tego zapisu albo dopisać że podczas trwania gwarancji obsługę na obiekcie przejmują wykonawca i musi doliczyć kwotę do oferty uwzględniając cenę obsługi. Odpowiedź: Zamawiający zmienia treść SIWZ w pkt. 4.4.2 1. Wykonawca w okresie gwarancji wskazanym w złożonej ofercie i określonym w Kontrakcie, nie krótszym niż 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót, zapewni przeglądy serwisowe i gwarancyjne oraz bezpłatne usuwania wad i usterek w okresie gwarancji. Zamawiający ma prawo do zmian ustawień i regulacji urządzeń i instalacji oraz do drobnych prac konserwacyjnych urządzeń i obiektu co nie wpłynie na jego uprawnienia wynikające z gwarancji i rękojmi. Wykonawca upoważnia Zamawiającego do podjęcia wszelkich czynności, które muszą zostać wykonane niezwłocznie w celu zapobiegania skażeniu środowiska, co nie wpłynie na jego uprawnienia wynikające z gwarancji i rękojmi. Pytanie 24: pkt. 4.4.2. podpunkt 1. SIWZ znajduje się zapis dotyczącym gwarancji .... W okresie tym wszelkie koszty związane z zakupem części zamiennych oraz szybkozużywających się na potrzeby realizacji prac konserwacyjnych i wszelkich napraw oraz ustawień i regulacji urządzeń i instalacji pozostają po stronie Wykonawcy... Zgodnie z tym zapisem prace należące do zakresu operatora(zamawiającego) zostają przekazane Wykonawcy. W związku z tym zamawiający musi się liczyć ze wzrostem ceny oferty gdyż Wykonawca musiałby zapewnić pełną obsługę pompowni oraz zakazałby Zamawiającemu obsługi bez jego wiedzy. Zapis ten powinien być zmieniony aby z jego treści wynikało, że ustawienia i regulacje dotyczą tylko ewentualnej niewłaściwej pracy wynikającej z usterek albo błędów nie związanych z ich niewłaściwą eksploatacją lub nieprzestrzegania zapisów zawartych w DTR urządzeń. Odpowiedź: Jak w pytaniu nr 23. Pytanie 25: W związku z rozbieżnościami dotyczącymi pkt. 18 oraz 4.4.2. SIWZ proszę o informację czy termin" gwarancji jakości" ma obejmować wydłużony okres rękojmi po wygaśnięciu gwarancji? W zapisach dotyczących kryterium oceny ofert przyznanie ofercie punktów GW jest oparte o długość gwarancji, czy okres ten zawierać ma wydłużony okres rękojmi po wygaśnięciu gwarancji czy nie? Jak wówczas traktować czas okres gwarancji? Gwarancja + wydłużona oferta = min. 60 m-cy Czy? Gwarancja = 60m-cy +24 m-cy = 74 m-cy Odpowiedź: Termin gwarancji jakości opisany w pkt. 4.4.2 i 18.3 SIWZ odnosi się tylko do okresu gwarancji (nie uwzględnia rękojmi). Gwarancja + wydłużona oferta = min. 60 m-cy Pytanie 26: Oferent wnosi o obniżenie wygórowanych kar umownych za opóźnienia z 1,5% do 0,5% . Odpowiedź: PWiK Sp. z o.o. nie obniży kar umownych. Pytanie 27: Do SIWZ załączone są 2 różne PZT Rys 0 z tą samą datą. Jeden z nich zawiera Zbiornik Retencyjny ZR. Proszę o odpowiedź czy projekt ma zawierać ten obiekt oraz czy w zakresie opracowania ma być wykonany przelew awaryjny do rzeki. Odpowiedź: Dokumentacja/plan sytuacyjny pod nazwą ,,Koncepcja Złota 68” jest nieaktualnym planem sytuacyjnym. Prosimy o nie branie go pod uwagę przy przygotowywaniu oferty. Pytanie 28: Jako oferent wnosimy o możliwość zmiany obiektów o przekroju prostokątnym np.: Komora Tłoczni Ścieków na obiekty o przekroju kołowym. Ze względów konstrukcyjnych i zastosowaniu elementów rozpierających mogą występować problemy eksploatacyjne. Odpowiedź: PFU zawiera tylko i wyłącznie koncepcję rozwiązania. Projekt techniczny, który jest częścią przedmiotu zamówienia musi zawierać szczegółowe rozwiązania techniczne i konstrukcyjne i nie determinuje ostatecznego kształtu tych obiektów. Pytanie 29: Oferent wnosi o wytyczne wyjściowe co do wykonania włączenia nowoprojektowanego kolektora do kolektora istn. Odpowiedź: Należy przewidzieć montaż 2szt. nowych zasuw DN800 wraz z odpowiednim trójnikiem. Pierwsza (nr 1) na projektowanym odcinku oraz druga (nr 2) na istniejącym odcinku DN800 w stronę oczyszczalni ścieków (lokalizację wskazano na załączniku). Pytanie 30: Czy zamawiający jest właścicielem działek 13/9 oraz 13/10 na których znajduje się cieplik przeznaczony do demontażu? Jeżeli są to działki innego właściciela czy Zamawiający posiada jakąś umowę uprawniającą go do rozbiórki? Co w przypadku jeżeli właściciel nie udostępni terenu celem rozbiórki? Odpowiedź: Nie, PWiK Sp. z o.o. nie jest właścicielem działek 13/9 i 13/10. Nie posiadamy żadnych umów z właścicielami granicznych działek, ponieważ zakres ten nie wchodzi w zakres przebudowy przepompowni. |
2020-07-03 14:02 | Magdalena Włodarek |
W
związku
z
pojawieniem
się
kolejnych
pytań
do
postępowania
Przedsiębiorstwo
Wodociągów
i
Kanalizacji
Spółka
z
o.o.
z
siedzibą
w
Kaliszu
odpowiada: Pytanie 7: Prosimy zamawiającego o informację który z dwóch załączonych planów sytuacyjnych (PZT nr Rys: O) do SIWZ jest obowiązujący do przetargu PM/Z/2410/6/2020. Odpowiedź: Dokumentacja/plan sytuacyjny pod nazwą ,,Koncepcja Złota 68” jest nieaktualnym planem sytuacyjnym. Prosimy o nie branie go pod uwagę przy przygotowywaniu oferty. Pytanie 8: Prosimy zamawiającego o informację czy przewiduję montaż WĘZŁA Dz800 wraz z trzema zasuwami Dz800 na połączeniu z istniejącym rurociągiem tłocznym Dz800. Wymieniony WĘZEŁ daje możliwość regulowanie przepływem ścieków podczas rozruchu i ewentualnej pracy starej pompowni i nowej tłoczni. Odpowiedź: Należy przewidzieć montaż 2szt. nowych zasuw DN800 wraz z odpowiednim trójnikiem. Pierwsza (nr 1) na projektowanym odcinku oraz druga (nr 2) na istniejącym odcinku DN800 w stronę oczyszczalni ścieków (lokalizację wskazano na załączniku). Pytanie 9: Przełączenie istniejącego rurociągu tłocznego Dz800 wymaga wyłączenia pompowni na jakiś czas i rozwiązania problemu z napływającymi ściekami z miasta. Pytanie do zamawiającego, ponieważ ma duże doświadczenie podczas eksploatacji istniejącej przepompowni, czy może wskazać najlepsze rozwiązanie dotyczące ewentualnego spuszczenia ścieków do rzeki, czy przewiezienie ich na oczyszczalnie w dni najmniejszego obciążenia pompowni podczas przełączania istniejącego rurociągu tłocznego. Odpowiedź: W okresie bezdeszczowym możliwe jest wyłączenie przepompowni ścieków w porze nocnej (ok. godz. 0:00 – 5:00). Nie przewiduje się zrzutu ścieków do rzeki Prosna. Ewentualne przewiezienie ścieków na oczyszczalnie należy uzgodnić ze Spółką Wodno – Ściekową ,,Prosna” (jest to oddzielnie działający podmiot). Pytanie 10: Zgodnie z SIWZ pkt. 9.1 w zaznaczonej Uwadze: Wykonawca przed przystąpieniem do postępowania zobowiązany jest do dokonania wizji lokalnej na terenie objętym przedmiotem zamówienia oraz załączeniem do oferty oświadczeniem potwierdzającego obecność na obiekcie. Wizji lokalna odbędzie się w terminie uzgodnionym z Eksploratorem przy zastosowaniu wszelkich środków ochrony zalecanych w czasie pandemii COVID-19. Brak przeprowadzenia wizji lokalnej będzie stanowiło podstawę do odrzucenia oferty. Pytanie do zamawiającego w zakresie przewidzianego obowiązku wizji lokalnej zapisy przez zamawiającego są wątpliwe, aby brak przeprowadzenia wizji lokalnej mógł być powodem odrzucenia oferty. W aktualnym stanie prawnym NSA w swoim orzecznictwie wyraża pogląd, że żądanie wykonania wizji lokalnej oraz złożenia potwierdzenia jej wykonania narusza art. 25 ust. 1 pzp oraz zasadę równego traktowania wykonawców i w konsekwencji zasadę równej konkurencji. Podobne stanowisko wyrażono w wyroku w sprawie I GSK 3157/18. Zmiana nastąpi dopiero na gruncie nowelizacji, która wejdzie w życie w styczniu 2021 roku. Generalnie uznaje się, że takie rozwiązanie faworyzuje Wykonawców mających siedzibę w pobliżu miejsca wykonywania zamówienia i stanowi naruszenie przepisów pzp. Proponujemy rozwiązanie tego problemu oraz pełną informację dla każdego z oferentów wstawić do przetargu nagranie wideo z terenu istniejącej przepompowni wraz z omówieniem poszczególnych budynków i terenu przepompowni. Ponadto podczas składania oferty wykonawca zobowiązany jest do podpisania oświadczenia że zapoznał się z dokumentacją SIWZ i PFU załącznik nr 13 do SIWZ. Odpowiedź: Zamawiający nie zmieni zapisu dotyczącego wizji lokalnej. Przypominamy, że postępowanie o udzielnie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień PWiK Spółka z o.o. o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych dalej PZP (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), co oznacza, że do niniejszego zamówienia nie stosuje się wprost przepisów PZP, a jedynie mają one zastosowanie odpowiednie w zakresie w jakim odsyłają do nich Regulamin Udzielania Zamówień lub SIWZ. Pytanie 11: W załączonym do SIWZ Umowie w §7 pkt. 6 suma należności faktur częściowych w latach 2021 - 2023, o której mowa w ust. 5 nie może przekraczać 70% wartości całkowitej wynagrodzenia ryczałtowego netto określonego w pkt.1., a w załączonej do SIWZ Umowie w §7 pkt. 8 podstawą do wystawienia faktury końcowej będzie protokół bezusterkowego odbioru końcowego Etapu III podpisany przez komisję odbiorową. Faktura końcowa nie może przekraczać 30% wartości wynagrodzenia ryczałtowego netto określonego w pkt. 1, ppkt. 3. Pytanie, w przypadku rozliczenia sumy faktur częściowych która osiągnie 69% i nie będzie możliwe wyliczyć 1 % to co się stanie przy rozliczeniu etapu III gdzie możemy wystawić fakturę końcową tylko na 30%. Cały czas będziemy mieli nie rozliczony 1% więc prosimy zamawiającego o anulowanie tego zapisu w umowie; Faktura końcowa nie może przekraczać 30% Odpowiedź: Zamawiający zmienia zapis §7 pkt. 8 umowy ,,Podstawą wystawienia faktury końcowej będzie protokół bezusterkowego odbioru końcowego Etapu III podpisany przez komisję odbiorową. Faktura końcowa wystawiona będzie na kwotę wynikającą z §7 pkt. 1 pomniejszoną o faktury częściowe. Pytanie 12: Zapis dotyczący ubezpieczenia OC w SIWZ pkt. 10.2 - dotyczący obowiązku przedstawienia dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego- a więc sumę równą wartości realizowanego zamówienia, przy jednoczesnym stwierdzeniu, że Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy, zapewniającej ochronę ubezpieczeniową nie później niż do dnia podpisania umowy - czyli pytanie, czy trzeba przedłożyć polisę na sumę gwarancyjną równą wartości zamówienia już w momencie składania oferty? Czy dopiero przy podpisaniu umowy? Czy do oferty dołączamy tylko załącznik nr 13 do SIWZ. Odpowiedź: Wymóg posiadania przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, tj. na sumę gwarancyjną równą wartości realizowanego postępowania Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nie później niż do dnia podpisania umowy. Na etapie składania oferty Wykonawca zobowiązany jest złożyć Oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 13 do SIWZ, w którym zobowiązany jest zadeklarować czy Jest/nie jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności* **jeżeli Wykonawca oświadczy, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, należy załączyć do ofert kopię polisy ubezpieczeniowej wraz z opłaconymi składkami (aktualnej polisy OC, którą Wykonawca ma w posiadaniu). Pytanie 13: Pytanie czy Zamawiający po uzyskanie przez Projektanta PFU odnośnie dobranej technologii, dostał wyniki pomiarów sprawności projektowanej Tłoczni odnośnie prawidłowego tłoczenia ścieków rurociągiem tłocznym Dz800 istniejącym do studni rozprężnej. Czy w dołączonym do SWIZ PFU są tylko założenia nie potwierdzone prawidłowością funkcjonowania założonej przez zamawiającego technologii. Odpowiedź: W załączonym do SIWZ PFU zakłada koncepcyjne rozwiązanie ciągu technologicznego ze wstępnie założonymi warunkami technicznymi. Nie zmienia to faktu, iż projekt techniczny, który jest częścią przedmiotu zamówienia musi zawierać szczegółowe wyliczenia techniczne sprawności wszystkich urządzeń przyjętych w procesie projektowania. Pytanie 14: Pytanie czy podczas projektowanie przez projektanta wyjdzie, że dobrane przez zamawiającego technologia nie spełnia wymaganych kryteriów to czy zamawiający dopuszcza inne rozwiązania technologiczne w celu prawidłowego funkcjonowania nowego obiektu oraz późniejszych sporach przy rozruchu założonej przez zamawiającego technologii a nie spełniającego założonego celu funkcjonowania tłoczni np.: (zły dobór pomp, średnic rurociągów itp.) Odpowiedź: Przedstawiona dokumentacja techniczna zgodnie z zapisami SIWZ i PFU będzie podlegała weryfikacji, a co za tym idzie uzasadnienie do zastosowanych rozwiązań technologicznych. Jeśli rozwiązanie takie dowiedzie konieczności zmian, to będzie przedmiotem analizy koniecznej zmiany. Pytanie 15: Prosimy zamawiającego o wyjaśnienie czy dołączony do SWIZ schemat ZR ma być nadziemny zgodnie z opisem w legendzie załącznik do SIWZ NR RYS. 10 czy podziemny zgodnie z opisem w legendzie załącznik do SIWZ NR RYS. 11 oraz czy koncepcja przewiduje pokrywę żelbetową czy tworzywową. Odpowiedź: Na rysunku 10 i 11 przedstawiono możliwości wykonania zbiornika, Które proponuje Zamawiający. W zależności od rozwiązań projektowych (którymi nie jest koncepcja) należy dobrać odpowiednią konstrukcję zbiornika retencyjnego (tak jak nie przesądzamy o gabarytach i kształtach poszczególnych obiektów, gdyż winny być przedmiotem projektu w zgodności z zapisami SIWZ i PFU). Pytanie 16: Prosimy zamawiającego o informacji czy posiada schemat komory K1, ponieważ komora ta powinna być również komorą rozgałęźną w celu spełnienia wymagań zamawiającego o funkcjonowaniu istniejącej pompowni jak również nowej projektowanej Tłoczni. Komora K1 będzie spełniała bardzo ważną funkcji przy użytkowaniu obu obiektów. Odpowiedź: Sposób konstrukcji komory K1 i jej wyposażenie zależy od projektanta i założonej koncepcji prowadzenia robót nowego układu i funkcjonowania nowej przepompowni. Pytanie 17: Prosimy zamawiającego o informację zgodnie z zapisami SIWZ i PFU odnośnie zbiornika buforowego bo na PZT dołączonego do SIWZ niema go zaprojektowanego w koncepcji oraz jaką wielkość zamawiający przewiduję w/w zbiornika buforowego i czemu ma służyć. Odpowiedź: Tak, przewiduje zgodnie z pkt. 3.8 PFU (str. 31) Pytanie 18: Prosimy o odpowiedź odnośnie SIWZ pkt. 10.2 Wykonawca winien spełniać warunki, o których mowa w §4 pkt. II ppkt. 1 (załącznik nr 7 do SIWZ): ˗ Kierownik budowy posiadający uprawnienia konstrukcyjno -bud |
2020-06-30 14:38 | Magdalena Włodarek |
W
związku
z
pojawieniem
się
zapytań
do
postępowania,
Przedsiębiorstwo
Wodociągów
i
Kanalizacji
Spółka
z
o.o.
z
siedzibą
w
Kaliszu
odpowiada: Pytanie 1: Zgodnie z pkt. 10.2 str. 18 SIWZ Zamawiający wymaga od potencjalnego Wykonawcy potwierdzenia spełnienia warunków udziału w zakresie wiedzy i doświadczenia tj.: ,,2) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną (budowę lub przebudowę) przepompowni ścieków o wartości nie mniejszej niż 10.000.000 PLN netto;” Z uwagi na wieloletnie doświadczenie na rynku budowlanym w zakresie wykonywania skomplikowanych licznych wielobranżowych obiektów inżynierskich niejednokrotnie o porównywalnej charakterystyce i zakresie, w tym również w formule „zaprojektuj – wybuduj”, zwracamy się z pytaniem czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku jeśli Wykonawca przedstawi i udokumentuje, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – wykonał w tym okresie co najmniej: • Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną (budowę lub przebudowę lub modernizację lub rozbudowę) przepompowni ścieków / oczyszczalni ścieków / Stacji Uzdatniania Wody o wartości nie mniejszej niż 10.000.000 PLN netto. Powyższe w znacznym stopniu przyczyniłoby się do poszerzenia zainteresowania kręgu potencjalnych wykwalifikowanych i doświadczonych Wykonawców, z korzyścią dla Zamawiającego. Odpowiedź: Zamawiający poprzez sformułowanie ,,budowę lub przebudowę” rozumie także ,,modernizację lub rozbudowę” z zastrzeżeniem, że chodzi tylko i wyłącznie o przepompownię ścieków (przy ocenie ofert nie będą brane pod uwagę inne obiekty niż przepompownie ścieków). Pytanie 2: W związku ze znaczącą wartością ww. zamówienia, zwracamy się z prośbą o obniżenie wymogów dot. gwarancji należytego wykonania umowy do wysokości 5% od ceny oferty brutto. Odpowiedź: Zamawiający nie obniży wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Pytanie 3: W związku z długim okresem realizacji ww. zamówienia, oraz ze znacznym zaangażowaniem zewnętrznych środków finansowych zwracamy się z prośbą o udzielenie odpowiedzi czy Zamawiający będzie udzielał zaliczek na poczet niniejszego zamówienia. Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet przedmiotowego zamówienia. Pytanie 4: Czy Zamawiający dopuszcza możliwość fakturowania częściowego. Odpowiedź: Zgodnie z §7 Cena i warunki płatności pkt. 5 Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe. Pytanie 5: Z uwagi na konieczność zaangażowania własnych środków finansowych Wykonawcy już na etapie przed rozpoczęciem realizacji oraz na jej wstępie (koszty gwarancji ubezpieczeniowych, koszt zakupu materiałów i urządzeń, koszty realizacji usług przez podwykonawców i dalszych podwykonawców, które zobowiązani jesteśmy uregulować przed otrzymaniem środków od inwestora), prosimy o odpowiedź na pytanie czy Zamawiający wyraża zgodę na cesję wierzytelności, wynikających z realizacji przedmiotowego zadania na rzecz banku? Odpowiedź: Zamawiający podkreśla, że posiada pełne środki na realizację zadania, natomiast nie wyraża zgody na cesję wierzytelności wynikających z realizacji przedmiotowego zadania na rzecz banku. Pytanie 6: Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający zaakceptuje posiadaną przez Wykonawcę polisę OC, która zawierana jest na okresy roczne i która będzie przedłużana z zachowaniem ciągłości ochrony ubezpieczeniowej do czasu zakończenia realizacji zamówienia. Odpowiedź: Tak, Zamawiający zaakceptuje roczną polisę OC przedstawioną przez Wykonawcę, która będzie przedłużana z zachowaniem ciągłości ochrony ubezpieczeniowej do czasu zakończenia realizacji zadania. |
Komunikaty